رسانه داعش فیلم جدیدی را به زبان پشتو با موضوع جنایت کرمان منتشر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام» مؤسسه العزائم، بازوی رسانه‌ای ولایت خراسان داعش، ضمن انتشار یک فیلم یک ساعته تحت عنوان «ملا هیبته، اوس یې نو فاتحې ته ورشه» (ملا هبته حالا بیا فاتحه)، تلاش کرد تا جنایت خود در کرمان را مشروعیت ببخشد.
در ابتدای فیلم با استناد به برخی مطالب که در میان شیعیان عمومیت ندارد تلاش شده تا شیعیان، کافر و مشرک تلقی شوند؛ در ادامه نیز جنایت کرمان به جنایت شاهچراغ ارتباط داده می‌شود.
در واقع هدف اصلی از این اقدام، مشروعیت‌زدایی از طالبان است و در این فیلم داعش، طالبان را به عنوان حامی شیعیان در افغانستان معرفی می‌کند.
داعش در ادامه با استناد به عملیات‌های مختلف به‌ویژه کشتار کرمان، بر حضور و بقای خود صحه می‌گذارد.

گفتنی است که مؤسسه العزائم همزمان یک فیلم یک ساعته به زبان فارسی تحت عنوان «دروازه هجرت و جهاد را بسته نمی‌توانید!» منتشر کرد که در آن به مشروعیت‌زدایی از طالبان می‌پردازد. این فیلم در واقع نسخه فارسی فیلمی به زبان پشتو است که دو ماه قبل تولید و منتشر شده بود.

در این فیلم، نظام حاکم بر تاجیکستان و همچنین ازبکستان دو نظام فاسد و ضد دین تلقی می‌شوند و همچنین جزئیاتی از حمله طالبان به جند‌الله ازبکستان که در سال ۲۰۱۵ و در ارغنداب ولایت زابل رخ داد، روایت می‌شود. جند‌الله که در ابتدا با طالبان همراهی می‌کرد در سال ۲۰۱۵ با داعش بیعت کرد و ارتباط خود را با طالبان گسست.
لازم به ذکر است که مؤسسه رسانه‌ای العزائم مهمترین بازوی رسانه‌ای ولایت خراسان داعش است که تولیدات خود را به زبان‌های پشتو، فارسی، ازبکی و… تولید می‌کند و مشروعیت‌زدایی از طالبان را مبنای کار خود قرار داده است.

اخیرا یک مؤسسه دیگر به نام «الحدید» نیز از سوی ولایت خراسان داعش شکل گرفته که تولیدات رسانه‌ای مختلفی را به ویژه به زبان فارسی و پشتو تولید می‌کند. در این بین، طالبان نیز در مقابل تبلیغات داعش، مؤسسه رسانه‌ای المرصاد را علیه این گروه تروریستی به راه انداخته‌است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.