تحولات یمن، ۱۱ بهمن ۱۴۰۲

چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 16:12
https://iswnews.com/?p=113452

محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن مدعی شد که آمریکا در آخرین پیام خود به انصارالله از طریق عمان، یمن را به گشایش نبرد در همه جبهات تهدید کرده است. وی در پاسخ به این تهدید گفت هرگونه ماجراجویی یا حماقت جدید علیه مردم یمن، محکوم به شکست خواهد بود.

۱- صعده:
در ۱۰ بهمن ماه، ائتلاف سعودی منطقه غور المشوات در مدیریت غمر را مورد حمله توپخانه‌ای قرار داد.

۲- مارب:
در ۱۱ بهمن ماه، در نتیجه حمله پهپاد یا کوادکوپتر انصارالله در جبهه مدیریت حریب، یکی از مسلحین جنوبی کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

۳- دریای سرخ:
– در ۴ بهمن ماه، ستاد تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) طی بیانیه‌ای از انهدام دو موشک ضد کشتی انصارالله در ساعت ۲:۳۰ بامداد (به وقت صنعا) امروز خبر داد. آمریکا مدعی است که نیروهای انصارالله قصد داشتند این موشک ها را به سمت جنوب دریای سرخ شلیک کنند. این ادعای آمریکا در حالی مطرح می‌شود که منابع محلی در استان های مختلف یمن، گزارشی در مورد حمله هوایی ائتلاف آمریکایی جدید به یمن منتشر نکردند.
– در ۸ بهمن ماه، وزارت دفاع انگلیس در گزارشی مدعی شد، ناوچه دیاموند (HMS Diamond) یک فروند پهپاد نیروهای مسلح یمن را در آسمان دریای سرخ ساقط کرده است.
– در ۱۰ بهمن ماه، وزارت دفاع آمریکا در گزارشی مدعی شد، نیروهای مسلح یمن از ۲۸ آبان ماه تاکنون ۳۶ حمله بر علیه کشتی های تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن انجام داده‌‌اند.

۴- در ۷ بهمن ماه، رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاست جمهوری دولت مستعفی با تاکید بر ناکافی بودن اقدامات ائتلاف آمریکایی در متوقف کردن عملیات ضد اسرائیلی نیروهای مسلح یمن گفت: «ما خواهان حمایت آمریکا و عربستان برای آغاز عملیات زمینی ضد حوثی‌ها (انصارالله) هستیم. نیروهای ما باید در عملیات ضد آنها مشارکت داشته باشند و خواسته ماست که از نیروهایمان هر روز، هر ماه و هر سال پشتیبانی شود.»

بیشتر بخوانید: ارتش بریتانیا در عملیات زمینی علیه یمن شرکت نخواهد کرد

۵- در ۸ بهمن ماه، محمد البخیتی، استاندار ذمار و عضو دفتر سیاسی انصارالله در واکنش به حمله موشکی اخیر ارتش یمن به کشتی انگلیسی گفت: «اگرچه این نیروهای آمریکایی و انگلیسی بودند که در حمایت از اسرائیل شروع به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ما کردند، اما ما صبور بودیم و پاسخی ندادیم تا اینکه آنها خون ۱۵ نفر از نیروهای یمنی را ریختند. مردم بریتانیا باید بدانند که ریشی سوناک و دیوید کامرون مسبب عواقب این تنش هستند، زیرا آنها کسانی بودند که تصمیم به جنگ علیه یمن گرفتند. آنها باید به جای یک جنگ جدید، برای توقف جنایات و نسل کشی در غزه تلاش کنند و به خواست مردم بریتانیا احترام بگذارند. ما مدافع صلح هستیم، نه طرفدار جنگ، اما به هر تجاوزی پاسخ خواهیم داد.»

۶- در ۱۰ بهمن ماه، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن درباره جزئیات پیام جدید آمریکا به انصارالله گفت: «گشایش نبرد و تحریک همه جبهات یکی از تهدیدات آمریکاست که به عنوان یک پیام از طریق عمان ارسال شده است. ما به آنها می‌گوییم هرگونه ماجراجویی یا حماقت جدید در اجرای تهدیدات علیه مردم یمن، محکوم به شکست و خسارت است. هیچ حرکتی ما را از ماموریت حمایت از غزه باز نخواهد داشت.»

۷- در ۱۰ بهمن ماه، سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات یمن با فرماندهان نیروی دریایی و دفاع ساحلی ارتش یمن دیدار کرد. وی در این دیدار گفت: «مسئولیت تامین امنیت دریای سرخ از نظر قانونی، نظامی و سیاسی بر عهده دولت ها و کشورهای حاشیه دریای سرخ، به ویژه یمن است. ما از دریای سرخ پایان دردناک هژمونی آمریکا را با دستان خودش رقم خواهیم زد. ما برای درگیری طولانی مدت با نیروهای استکبار آماده هستیم.»

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر چهارشنبه, ۱۱ بهمن, ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴

    درود بر برادران مجاهد فی سبیل الله یمن که به حق وفادار به دفاع اقامت مسلمان غزه هستید انشاالله پیروزی باشماست خداشما هارا حفط کند

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.