بررسی آخرین وضعیت نظامی در جبهات مختلف نوار غزه پس از گذشت ۱۲۲ روز از نبردها

در جنوب نوار غزه، طی دو هفته اخیر، نیروهای اشغالگر اسرائیلی به آهستگی در مناطق غربی و شمالی شهر خان یونس پیشروی کردند و این شهر به طور کامل محاصره شد. در حال حاضر بیشتر بافت شهری خان یونس در کنترل نیروهای اسرائیلی قرار دارد و تنها بخش‌های کوچکی از محله الامل و النصر و مخیم خان یونس در اختیار نیروهای فلسطینی است.

در وسط نوار غزه، طی دو هفته اخیر تغییر خاصی صورت نگرفته است و نیروهای اسرائیلی عملا در موقعیت‌های قبلی خود متوقف شده اند.

در شمال نوار غزه نیز وضعیت تغییر خاصی نکرده است. طی چند روز اخیر، بر اساس اطلاعات میدانی، تصاویر و ویدیوهایی که از شمال غزه منتشر شده است، نیروهای اسرائیلی از تعداد دیگری از مناطق در شمال غرب غزه، از منطقه التوام و اطراف آن عقب نشینی کرده اند. همچنین نیروهای اسرائیلی همچنان در مناطق جنوب غربی شهر غزه در خط ساحلی حضور دارند.
نکته مهم دیگر که نباید از آن غافل شد، حضور مبارزان فلسطینی در شمال نوار غزه است. در ویدیوهایی که از پیشروی اخیر اسرائیل در منطقه الرمال منتشر شده است نشان میدهد که مبارزان فلسطینی با آرپی‌جی به استقبال آنها می‌روند. این موضوع بار دیگر ثابت میکند که نقشه‌های “تحولات جهان اسلام” از شمال نوار غزه درست بود و مبارزان فلسطینی همچنان در شهر غزه حضور دارند. پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از بیشتر شمال غزه، بسیاری به اشتباه بر این باور بودند که شمال نوار غزه از تمام مبارزان فلسطینی پاکسازی شده است و اسرائیل به همین دلیل از غزه عقب نشینی کرده است.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه، روز ۱۰۸ام نبردها (نقشه میدانی)

در صحنه سیاسی، یکشنبه هفته گذشته نشستی در پاریس با حضور نمایندگان آمریکا، رژیم صهیونیستی، مصر و قطر برگزار شد و طرفین به هماهنگی و توافق‌هایی در خصوص تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم اسرائیل و برقراری آتش‌بس در نوار غزه دست یافتند. مفاد این پیشنهاد در اختیار مقامات جنبش حماس قرار گرفته است و اسماعیل هنیه برای بررسی این توافق و پیشنهادات به قاهره پایتخت مصر می‌رود. با این وجود، مقامات فلسطینی در خصوص این موضوع خوش بین نیستند و خواستار پایان دادن به تجاوزگری رژیم اسرائیل و خروج کامل نیروهای ارتش صهیونیستی از نوار غزه هستند.

مشاهده نقشه تعاملی غزه

آخرین وضعیت نظامی نوار غزه پس از ۱۲۲ روز نبرد – برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. سعید چهارشنبه, ۱۸ بهمن, ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳

    بعد از خان یونس رفح رو هم میزنن و ما همچنان نگاه می‌کنیم.

    یاد این دیالوگ اشعث بن غیث ملعون تو سریال امام علی افتادم: “شامیان (شهر) انبار را غارت کرده اند به درک! دارند به سمت کوفه می آیند، به جهنم! این مردم آرامش میخواهند!!”
    آره برای آرامش خودمونو بالا نرفتن قیمت دلار غزه ای ها و حتی سرداران سپاه رو زیر بمباران صهیونیست رها کردیم.

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.