حملات دقیق ارتش سوریه علیه مسلحین در ادلب با FPV ها!

چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 09:53
https://iswnews.com/?p=114023

ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد ارتش سوریه در حملات اخیر خود علیه هیئت تحریر الشام و متحدان آن در شمال غرب سوریه، از کوادکوپترهای انتحاری و مهمات هدایت لیزری استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ویدیوهایی که طی روزهای اخیر منتشر شده است نشان می‌دهد ارتش سوریه در حمله به مواضع مسلحین در منطقه تفتناز در حومه شرقی ادلب، از کوادکوپترهای انتحاری یا FPV استفاده کرده است.

بر اساس گزارشات، در نتیجه این حملات ۱۲ تن از مسلحین تحریر الشام کشته شده و چند دستگاه خودرو منهدم شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد ارتش سوریه از سال گذشته، استفاده از پهپادهای FPV را آغاز کرد. گفته می‌شود ارتش روسیه وظیفه آموزش به نظامیان سوری و پشتیبانی از این اقدامات را برعهده دارد.

ویدیوی دیگری که در روزهای گذشته منتشر شد، حملات توپخانه‌ای دقیق ارتش سوریه را نشان می‌دهد که مواضع مسلحین را در منطقه نامعلومی در ادلب هدف قرار می‌دهد. این حملات احتمالا با استفاده از مهمات هدایت شونده کراسنوپل صورت گرفته است.

شایان ذکر است طی ماه‌های اخیر، مسلحین هیئت تحریر الشام با نقض آشکار آتش، عملیات‌هایی را در محورهای مختلف استان ادلب ترتیب دادند که طی آن تعدادی از نیروهای ارتش سوریه شهید و مجروح شدند. وضعیت در منطقه ادلب همچنان متشنج است اما با این وجود، ارتش سوریه و متحدانش احتمالاً به این زودی عملیات زمینی را در این منطقه آغاز نخواهند کرد زیرا آغاز عملیات گسترده با توجه به حضور نظامیان ترکیه در منطقه ادلب، می‌تواند منجر به رویارویی خطرناک با ترکیه شود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.