بخش های مهم سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در مراسم جشن سالانه رهبران شهید حزب الله به شرح موارد زیر است:

همه در صحنه های محور جهاد و مقاومت در راه بیت المقدس فداکاری می کنند. همه این فداکاری ها و جهادها امروز صحنه پایداری تمام محور مقاومت است.

حملاتی که به شهرهای نبطیه و الصوانه صورت گرفت، تحولی است که باید متوقف شود، زیرا غیرنظامیان را هدف قرار داد و منجر به شهادت تعداد زیادی از آنها شد.

طبیعی است که در این نبرد رزمندگان حزب الله یا جنبش امل به شهادت برسند و این بخشی از نبرد جاری و آشکار است. ما در قلب یک نبرد واقعی در جبهه ای هستیم که بیش از ۱۰۰ کیلومتر امتداد دارد و ظهور شهدای مقاومت بخشی از نبرد است.

وقتی می توانیم برای محافظت از غیرنظامیان هر کاری انجام دهیم، باید این کار را انجام دهیم. دشمن در هدف قرار دادن غیرنظامیان بسیار پیش رفته است. دشمن تاوان خون زنان و کودکان ما که در این روزها در روستاهای جنوب کشته شدند را خواهند داد. ما در جنوب لبنان فوتبال بازی نمی‌کنیم یا مسابقه نمی‌دهیم، این یک جنگ واقعی با دشمنی ظالم است. اما غیرنظامیان موضوع دیگری است، زنان و کودکان ما را بکشید شهرک‌های شما را می‌زنیم. پاسخ خون، خون است نه پایگاه نظامی و نه تجهیزات جاسوسی. هر کجا تانک، خودرو یا نظامی صهیونیست ببینیم هدف می‌گیریم و دیگر معادله ما با صهیونیست‌ها جنگی بی حد و مرز شده است.

مقاومت در لبنان دارای امکانات موشکی فوق‌العاده‌ای است که آنها را قادر می‌سازد تا دست خود را از کریات شمونه تا ایلات دراز کند و هر چقدر هم که دشمن حمله کند، بکشید و یا تهدید کند، این جبهه متوقف نخواهد شد.

برادران در یمن علیرغم گذشت هفته ها از تجاوز آمریکا و انگلیس، حملات به کشتی های اسرائیلی را تا به امروز ادامه داده اند. دشمن انتظار نداشت که یمنی که سالها در جنگ بوده، کشتی های اسرائیلی را هدف قرار دهد و آمریکا را به چالش بکشد. ما اقدامات و عملیات برادران یمنی به رهبری سید عبدالملک بدرالدین الحوثی را ستایش می کنیم.

بهای تسلیم شدن در برابر دشمن گران و بسیار خطرناک است. اگر بعد از تهاجم سال ۱۹۸۲ میلادی تسلیم می شدیم، صهیونیست‌ها در جنوب شهرک سازی می کردند و لبنانی ها آواره می شدند. اگر مردم فلسطین ۷۵ سال پیش تسلیم می شدند، مردم غزه خارج از آن بودند و مردم کرانه باختری بیرون از آن بودند و قدرت اسرائیل امروز در کل منطقه را می‌گرفت.

آیا تحقیرآمیز و شرم آور نیست که کشورهایی که دو میلیارد نفر مسلمان را اداره می کنند نتوانند برای مردم غزه دارو و غذا ارسال کنند؟

دشمن میخواست حماس را به داعش تبدیل کند و این بزرگترین تزویری بود که اتفاق افتاد. آنها حتی نتوانستند ادعای قتل یک کودک را به دنیا اثبات کنند. گروه‌های فلسطینی به حماس مجوز مذاکره داده اند و ما در آنچه در مذاکرات آنها روی می دهد دخالت نمی کنیم.

سیاست آمریکا در قبال فلسطین و غزه، بزرگترین نفاق در جهان امروز است. اگر کریدور هوایی آمریکا برای انتقال سلاح به دشمن متوقف شود، جنگ نتانیاهو علیه غزه ناخودآگاه متوقف خواهد شد. هر قطره خونی که در غزه و منطقه ریخته می شود، مسئول اصلی آن دولت آمریکاست.

هدف همه ما در محور مقاومت شکست دادن دشمن در این نبرد و عدم دستیابی به اهدافی است که تعیین کرده‌اند. فرهنگ مقاومت ما فرهنگ زندگی سرافرازانه و با عزت است نه ذلت و بردگی و شهدا و مجروحان میدانی ما این زندگی عزتمندانه را می آفرینند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.