حزب الله در پاسخ به حملات اسرائیل علیه مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان، مقر لشکر ۱۴۶ ارتش اسرائیل در منطقه جعتون را مورد حمله سنگین راکتی قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای حزب الله عصر امروز ۸ اسفند ماه، مقر فرماندهی لشکر ۱۴۶ ارتش اسرائیل در منطقه جعتون واقع در شمال غربی فلسطین اشغالی را با دهها فروند راکت کاتیوشا مورد حمله قرار دادند.

در پی این حمله راکتی، آژیر خطر در اکثر شهرک های شمال غربی فلسطین اشغالی از جمله مناطق عرب العرامشه، آدامیت، گورن، شلومی، ماتزوفا، ابوسنان و… به صدا درآمد. طبق ویدیوهای منتشر شده از این حمله، تعدادی از این راکت‌ها به اراضی اشغالی اصابت کرده و تعدادی دیگر توسط سامانه های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی ساقط شدند.

نقشه: موقعیت پایگاه جعتون در شمال غرب فلسطین اشغالی / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

لشکر۱۴۶ یکی از لشکرهای قدیمی نیروی زمینی ارتش اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی است که در اکثر جنگ های این رژیم نقش موثری ایفا کرده و در جبهه شمال غربی فلسطین اشغالی مستقر است. این پایگاه مقر میدانی فرماندهی لشکر ۱۴۶ ارتش اسرائیل است و شامل اتاق فرماندهی عملیات، فرماندهی ارتباطات، فرماندهی اطلاعات و تشکیلات پشتیبانی است. این پایگاه پس از آغاز عملیات مقاومت فلسطین تحت عنوان “عملیات طوفان الاقصی” و ورود حزب الله به جنگ، در فاصله ۹ کیلومتری از مرز لبنان ایجاد شد. این لشکر شامل تیپ پیاده نظام، تیپ زرهی، تیپ چتربازان و هنگ توپخانه است و ماموریت آنها مدیریت جبهه شمال غربی و مقابله با حملات حزب الله عنوان شده است.

حملات حزب الله به مواضع این نیروها در بهم زدن تجمعات و تمرکز آنها بر اقدامات نظامی علیه حزب الله موثر است و ضربات امنیتی موثری را به مناطق صهیونیست نشین وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی حزب الله به پایگاه مرون / پاسخ دوم به تشدید حملات اسرائیل در لبنان

ویدیو: اصابت راکت های حزب الله به مناطق شمال غربی فلسطین اشغالی
ویدیو: لحظه شلیک راکت ها به سمت پایگاه جعتون از دوربین حزب الله
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.