تحولات سوریه، ۹ اسفند ۱۴۰۲

چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 16:37
https://iswnews.com/?p=114676

پهپادهای ارتش ترکیه، یک دستگاه خودروی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را در اطراف شهر المالکیه مورد هدف قرار دادند. بر اساس اطلاعات اولیه، دستکم ۶ تن از نیروهای SDF از جمله یک فرمانده میدانی در نتیجه این حمله کشته شدند.

۱- حلب:
– در ۵ اسفند ماه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در حومه شهر تل رفعت، هدف حمله توپخانه‌ای مسلحین تحت حمایت ترکیه قرار گرفت.
– در ۵ اسفند ماه، مواضع مسلحین در روستای کفرتعال واقع در غرب حلب، هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.
– در ۷ اسفند ماه، ارتش سوریه، مواضع مسلحین در روستای کفرعمه و کفرنوران واقع در غرب حلب را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.

۲- ادلب:
در ۱ اسفند ماه، ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری (FPV) به یکی از مقرهای مسلحین در شرق ادلب حمله کرد. در نتیجه این حمله، یکی از فرماندهان میدانی مسلحین هیئت تحریرالشام به نام “ابو حسین الشامی” کشته شد.

۳- درعا:
– در ۹ اسفند ماه، یک بمب کنار جاده‌ای در شهرک صیدا توسط نیروهای امنیتی سوری کشف و در یک منطقه امن منفجر شد.
– در ۹ اسفند ماه، بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی حامل نظامیان سوری در نزدیکی شهرک خربه غزاله، چند نظامی سوری زخمی شدند.

۴- دیرالزور:
– در ۸ اسفند ماه، گروه تروریستی داعش مسئولیت هدف قرار دادن پست نظامی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در اطراف شهرک ذیبان را برعهده گرفت.
– در ۸ اسفند ماه، بر اثر انفجار بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی ارتش سوریه در غرب دیرالزور، چند تن از نظامیان سوری شهید و زخمی شدند.
– در ۹ اسفند ماه، پهپادهای ائتلاف آمریکایی بر فراز منطقه ذیبان به پرواز درآمدند.
– در ۹ اسفند ماه، در پی حمله توپخانه‌ای از مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) به شهر المیادین، یک غیرنظامی شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.

۵- رقه:
در ۴ اسفند ماه، عوامل ناشناس (احتمالا عناصر داعش)، دو تن از نیروهای ارتش سوریه را در جاده الرصافه-اثریاء ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

۶- حسکه:
– در ۸ اسفند ماه، ۵ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در نتیجه حملات توپخانه‌ای مسلحین تحت حمایت ترکیه به اطراف شهر تل تمر کشته شدند.
– در ۸ اسفند ماه، نیروهای ائتلاف آمریکایی در شهر المالکیه به گشت‌زنی پرداختند.
– در ۹ اسفند ماه، پهپادهای ارتش ترکیه، یک دستگاه خودروی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) را در اطراف شهر المالکیه مورد هدف قرار دادند. بر اساس اطلاعات اولیه، دستکم ۶ تن از نیروهای SDF از جمله یک فرمانده میدانی در نتیجه این حمله کشته شدند.

تصویری از خودرویی که هدف حمله پهپادی ترکیه قرار گرفت

۷- حمص:
– در ۶ اسفند ماه، پهپادهای ارتش رژیم صهیونیستی، یک دستگاه کامیون در منطقه القصیر را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله، سه نفر به شهادت رسیدند.

– در ۹ اسفند ماه، پدافند ارتش سوریه مستقر در دانشکده نظامی حمص برای مقابله با اهداف ناشناس فعال شد. جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

۸- دمشق:
در ۲ اسفند ماه، رژیم اسرائیل از سمت جولان اشغالی سوریه، یک ساختمان مسکونی در محله کفرسوسه دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به شهادت دو نفر، زخمی شدن یک نفر دیگر و وقوع خسارات مادی شد.

۹- در ۶ اسفند ماه، نیروهای ارتش سوریه، هفت فروند پهپاد متعلق به مسلحین در حومه ادلب و حماه که قصد حمله به مواضع نظامی، روستاها و شهرهای غیرنظامی را داشتند، رهگیری و منهدم کردند.

تصاویری از پهپادها

۱۰- در ۷ اسفند ماه، بیش از ۷۵ دستگاه کامیون متعلق به ائتلاف آمریکایی از مرز کردستان عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد پایگاه خراب الجیر واقع در استان حسکه سوریه شدند.

۱۱- عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق با محمد خالد الرحمون، وزیر کشور سوریه در تونس دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار همکاری و هماهنگی برای کنترل مرزهای مشترک و گذرگاه‌های مرزی و جلوگیری از قاچاق به ویژه قاچاق مواد مخدر را بررسی کردند.

۱۲- در ۹ اسفند ماه، مرکز مصالحه روسی در سوریه اعلام کرد: مسلحین ۵ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند که از این تعداد ۱ مورد مربوط به استان حلب، ۲ مورد مربوط به استان لاذقیه و ۲ مورد مربوط به استان ادلب می‌باشد.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.