پرواز مشکوک هواپیمای سبک آمریکایی بر فراز بغداد

پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 11:02
https://iswnews.com/?p=114729

یک فروند هواپیمای سبک آمریکایی طی روزهای اخیر، رفت و آمدهای مشکوکی از فرودگاه بغداد به فرودگاه کوچک آمریکایی‌ها در ضلع شمالی سفارت ایتالیا در بغداد انجام داده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” یک فروند هواپیمای سبک Beech A36 Bonanza آمریکایی در روزهای گذشته، رفت و آمدهای مشکوکی از فرودگاه بغداد به فرودگاه کوچک آمریکایی‌ها در ضلع شمالی سفارت ایتالیا در بغداد داشته است.

همزمان با پروازهای مکرر این هواپیما، پرواز هواپیماهای وزارت امور خارجه و ارتش تروریستی آمریکا نیز بر فراز عراق افزایش یافته و طی روزهای اخیر چندین پرواز در مسیرهای بغداد-امان و بغداد-اربیل و بالعکس مورد رصد قرار گرفت. همچنین بالگردهای آمریکایی چند مرتبه حین پرواز بر فراز بغداد و منطقه سبز بغداد مشاهده شدند. گفتنی است پرواز هواگردهای آمریکایی بر فراز عراق طی هفته‌های اخیر و پس از توقف حملات مقاومت علیه مواضع تروریست‌های آمریکایی، کاهش قابل توجهی یافته بود.

ویدیویی از پرواز سه فروند بالگرد Sikorsky HH-60M Black Hawk آمریکایی بر فراز منطقه سبز بغداد. ۱۴۰۲/۱۲/۰۸

شایان ذکر است فرودگاه کوچک آمریکایی‌ها در ضلع شمالی سفارت ایتالیا یکی از اصلی‌ترین مسیر نقل و انتقال هوایی افراد و تجهیزات از/به سفارت واشنگتن و فرودگاه بغداد محسوب می‌شود. انجام پروازهای مکرر از/به سفارت واشنگتن و فرودگاه بغداد این سوال را به وجود می‌آورد که با توجه به فاصله زمینی کم میان سفارت آمریکا و فرودگاه بغداد، آمریکایی‌ها در حال نقل و انتقال چه اشخاص، تجهیزات یا اسنادی هستند که به صورت زمینی نمی‌توانند آن را منتقل کنند؟

بیشتر بخوانید: فرودگاه کوچک آمریکایی‌ها در شمال سفارت ایتالیا در بغداد!؟

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.