تحولات یمن، ۱۳ اسفند ۱۴۰۲

یکشنبه 13 اسفند 1402 - 17:13
https://iswnews.com/?p=114745

در پی حمله هوایی نیروهای ائتلاف آمریکایی به قایق ماهیگیران یمنی در سواحل بندر المخا، دو ماهیگیر به شهادت رسیده و چند نفر دیگر زخمی و در دریا مفقود شدند.

۱- صعده:
– در ۵ اسفند ماه، یک غیرنظامی در پی شلیک نیروهای ائتلاف سعودی به منطقه حنبه در مدیریت قطابر زخمی شد.
– در ۷ اسفند ماه، نیروهای ائتلاف سعودی روستاهای مرزی مدیریت رازح را مورد حمله توپخانه‌ای قرار دادند.
– در ۹ اسفند ماه، توپخانه‌ی ائتلاف سعودی منطقه آل شیخ در مدیریت منبه را با چند قبضه خمپاره مورد حمله قرار دادند.
– در ۱۱ اسفند ماه، ائتلاف سعودی مناطق مختلفی در مدیریت شدا را مورد حمله توپخانه‌ای قرار داد.
– در ۱۲ اسفند ماه، منطقه مرزی آل شیخ در مدیریت منبه مجددا مورد حمله توپخانه‌ای ائتلاف سعودی واقع شد.

۲- تعز:
– در ۶ اسفند ماه، در نتیجه حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به منطقه شمیر در مدیریت مقبنه در استان تعز، یک غیرنظامی شهید و شش نفر از اعضای یک خانواده مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: حمله گسترده جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به مواضع انصارالله در یمن

– در ۱۲ اسفند ماه، طبق بیانیه وزارت شیلات دولت نجات یمن، نیروهای ائتلاف آمریکایی قایق ماهیگیران یمنی را در سواحل بندر المخا مورد حمله هوایی قرار دادند. در نتیجه این حمله ناجوانمردانه، دو ماهیگیر به شهادت رسیده و چند نفر دیگر زخمی و در دریا مفقود شدند. وزارت شیلات یمن در این بیانیه، نسبت به خطرات حضور ائتلاف آمریکایی-انگلیسی در دریای سرخ هشدار داد و آنها را تهدیدی برای ماهیگیری و محیط زیست دریایی دانست. وزارت شیلات یمن همچنین از مردم آزاده جهان خواست تا جنایات آمریکایی‌ها علیه ماهیگیران یمنی را محکوم کنند.

۳- الحدیده:
– در ۷ اسفند ماه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی پنج بار منطقه رأس عیسی در مدیریت الصلیف واقع در شمال الحدیده انجام دادند.
– در ۸ اسفند ماه، جنگنده های ائتلاف آمریکایی جزیره لبوان در مدیریت اللحیه در شمال استان الحدیده را دو بار بمباران کردند.
– در ۱۱ اسفند ماه، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در دو حمله هوایی منطقه الجبانه واقع در شمال الحدیده را بمباران کردند.

۴- بیانیه های ارتش آمریکا درباره حملات هوایی به یمن:
– ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) مدعی شد، در بین ساعت ۱۶:۴۵ تا ۲۳:۴۵ (به وقت صنعا) روز دوشنبه ۷ اسفند ماه، نیروهای آمریکایی سه فروند شناور سطحی بدون سرنشین، دو فروند موشک کروز ضد کشتی و یک پهپاد انتحاری را منهدم کردند.
– ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در بیانیه ای مدعی شد که در بین ساعت ۲۱:۵۰ تا ۲۲:۵۵ (به وقت صنعا) چهارشنبه ۹ اسفند ماه، جنگنده‌های آمریکایی و یک ناو جنگی ائتلاف، پنج پهپاد انتحاری انصارالله را در دریای سرخ سرنگون کردند.
– سنتکام طی بیانیه ای اعلام کرد، در ۱۸ تا ۱۹:۱۵ دقیقه (به وقت صنعا) روز پنجشنبه ۱۰ اسفند ماه، نیروهای ارتش آمریکا دو حمله علیه شش موشک کروز ضد کشتی که برای پرتاب به سمت دریای سرخ آماده شده بودند، انجام دادند. همچنین شامگاه ۱۰ اسفند ماه، یک پهپاد در آسمان جنوب دریای سرخ شناسایی و سرنگون شده است.
در ساعت ۱۲:۴۰ ظهر (به وقت صنعا) روز جمعه ۱۱ اسفند ماه، نیروهای ارتش آمریکا در یک حمله یک موشک زمین به هوای انصارالله را منهدم کردند. همچنین در ساعت ۲۲:۴۶ دقیقه یک فروند موشک بالستیک ضد کشتی از یمن به سمت دریای سرخ پرتاب شد. به ادعای سنتکام، این حمله تلفات و خسارتی در پی نداشته است.
– ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) در بیانیه ای غرق شدن کامل کشتی انگلیسی روبیمار را تایید کرد. طبق این بیانیه، روبیمار در ساعت ۲:۱۵ بامداد ۱۲ اسفند ماه، در دریای سرخ غرق شده است. این کشتی ۲۱ هزار تن کود سولفات آمونیوم فسفات را حمل می کرده که با غرق شدن آن یک خطر زیست محیطی در دریای سرخ به وجود آمده است. علاوه بر این، با غرق شدن روبیمار خطر ضربه زیرسطحی برای سایر کشتی هایی که از دریای سرخ عبور می کنند، وجود دارد.

بیشتر بخوانید: کشتی روبیمار به قعر دریای سرخ رفت

۵- در ۹ اسفند ماه، مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا از دریافت گزارشی درباره وقوع یک حمله موشکی به یک کشتی در فاصله ۶۰ مایلی غرب الحدیده خبر داد.

۶- در ۱۱ اسفند ماه، مردم یمن در استان‌های تحت کنترل انصارالله، ۲۲مین راهپیمایی گسترده در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین را با عنوان “شما تنها نیستید، ثابت قدم با غزه” برگزار کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. حاج ممد دوشنبه, ۱۴ اسفند, ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

    جالبه ائتلاف شیطانی ال سعود از بالا و امریکا و انگلیس از سمت دریا دارن یمن رو میکوبند…هیچ کس هم صداش در نمیاد

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.