۸۵۰ شهید و زخمی؛ نتیجه جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه

پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 16:56
https://iswnews.com/?p=114770

در پی حمله ارتش رژیم صهیونیستی به شهروندان فلسطینی در غرب شهر غزه که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، دستکم ۱۰۴ نفر شهید و ۷۶۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۰ اسفند ماه، محل تجمع شهروندان فلسطینی در نزدیکی میدان النابلسی واقع در غرب غزه که منتظر دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند را مورد هدف قرار داد که طی این اقدام جنایتکارانه، دستکم ۱۰۴ نفر شهید و ۷۶۰ نفر دیگر زخمی شدند. با توجه به وضعیت زخمی‌ها، احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

در همین رابطه، جنبش حماس و جهاد اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، حملات امروز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی را شدیدا محکوم کردند.

منابع محلی اعلام کردند که رژیم صهیونیستی از قبل اطلاع داشت که فلسطینی‌ها برای دریافت کمک به خیابان الرشید می‌روند و عامدانه آنها را قتل عام کرد.

از سوی دیگر، فرماندهی رژیم اسرائیل در تلاشی ناموفق توضیحاتی را برای کتمان این جنایت و تحریف واقعیت ارائه کرد. به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها به کامیونهای کمک‌های بشردوستانه حمله کردند و در نتیجه ازدحام جمعیت چند نفر مجروح شدند. بعدا عده ای از فلسطینی ها به تانک اسرائیلی نزدیک شدند که در نتیجه، سربازان اسرائیلی تیرهای اخطار به هوا شلیک کردند و بعد از آن بود که به پاها شلیک کردند! رژیم اسرائیل ادعا می‌کند که اکثر قربانیان و کشته‌شدگان مربوط به هجوم افراد به سمت کامیون‌ها است.

رژیم اسرائیل برای اثبات این ادعا، فیلم ویدئویی را که توسط پهپادها فیلمبرداری شده است، منتشر کرد. با این حال، فیلمی که منتشر شده بیشتر شبیه به تکه‌هایی از فیلمی است که تقطیع شده و به جزء بخش‌هایی که مردم به سمت کامیون‌ها هجوم می‌برند چیز دیگری را نشان نمی‌دهد و خبری از تیر هوایی یا درگیری که اسرائیل می‌گوید نیست. از این رو، این فلیم هیچکدام از ادعاهای رژیم اسرائیل را ثابت نمی‌کند.

رژیم صهیونیستی سابقه طولانی در کشتار، دروغ و تحریف واقعیات دارد و در این زمینه معروف است. در جریان بمباران غیرنظامیان در بیمارستان المعمدانی در روزهای ابتدایی جنگ که ده‌ها غیرنظامی توسط اسرائیل به قتل رسیدند نیز ادعاهای مشابهی توسط اسرائیل مطرح می‌شد که در نهایت مشخص شد این رژیم جانی دروغ می‌گوید و اکنون نیز همینطور است.

فیلم تقطیع شده ای که رژیم اسرائیل در رابطه با این حادثه منتشر کرده است
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.