هیئت حماس برای مذاکرات پایانی آتش بس به مصر رفت

یکشنبه 13 اسفند 1402 - 12:34
https://iswnews.com/?p=114873

هیئت مذاکرات جنبش مقاومت اسلامی حماس برای مذاکره و توافق احتمالی برای برقراری آتش بس و تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی وارد قاهره، پایتخت مصر شد.

طبق اظهارات اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس در مصاحبه با شبکه العربیه گفت، امروز و فردا دور جدیدی از مذاکرات در قاهره برگزار خواهد شد و امیدواریم نتیجه‌ای مطلوب برای ملت فلسطین حاصل شود.

جزئیات دقیقی از محور این دور از مذاکرات منتشر نشده است اما رسانه‌های عربی با استناد به اظهارات مقامات آمریکایی گمانه زنی کرده‌اند که این دور از مذاکرات، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و احتمال شکل گیری یک توافق در قاهره وجود دارد.

روز گذشته رسانه های آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد دولت جوزف بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شدند که مقامات رژیم صهیونیستی مفاد یک توافق پیشنهادی جدید شامل آتش بس ۶ هفته‌ای در نوار غزه به همراه تبادل اسرا و ارائه کمک های بشردوستانه را پذیرفته و منتظر پاسخ حماس هستند.

مذاکرات پیشین رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری مصر و آمریکا، به دلیل اختلاف بر سر مدت زمان آتش بس و تعداد اسرا به نتیجه نرسیده بود. حماس خواستار توقف کامل جنگ، عقب نشینی کامل ارتش اسرائیل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به منازل خود در نوار غره است و ارتش اسرائیل این موارد را در تضاد با اهداف خود و پذیرش شکست در برابر مقاومت فلسطین می‌داند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وافن اس اس یکشنبه, ۱۳ اسفند, ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

    پذیرش آتش بس ۶ هفته ای یعنی ضرر محض و شکست کامل مقاومت!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.