نیروهای مسلح یمن در دو حمله جداگانه ناوگان نظامی ائتلاف آمریکایی و یک کشتی وابسته به اسرائیلی‌ها را در دریاهای سرخ و عرب مورد حمله موشکی و پهپادی قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای اعلام کرد، نیروی دریایی ارتش یمن با چند فروند موشک دریایی، کشتی ام‌اس‌سی اسکای (MSC SKY) را در دریای عرب مورد حمله و اصابت دقیق قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع در ادامه افزود، این عملیات بعد از عملیات دیگری در دریای سرخ انجام شد که طی آن چند فروند موشک بالستیک و پهپادهای انتحاری به سمت کشتی های نظامی ارتش آمریکا شلیک شدند.

نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه بر استمرار عملیات برای جلوگیری از کشتیرانی اسرائیل و به سمت بنادر اشغالی تا توقف حملات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کرده و اعلام کردند که از انجام عملیات های نظامی بیشتر در دریاهای سرخ و عرب علیه تمامی اهداف متخاصم در دفاع از یمن و در حمایت از مردم فلسطین دریغ نخواهند کرد.

ارتش آمریکا نیز در بیانیه‌ای درباره این حملات گفت، در ساعت ۲:۱۵ دقیقه (به وقت صنعا) بامداد ۱۴ اسفند ماه، انصارالله یک موشک بالستیک ضد کشتی را از یمن به سمت جنوب دریای سرخ شلیک کردند. این موشک با آب برخورد کرد و هیچ خسارت یا آسیبی به کشتی های تجاری یا نیروی دریایی آمریکا گزارش نشد. همچنین در ساعت ۱۵:۵۰ و ۱۶:۱۵ دقیقه، انصارالله دو موشک بالستیک ضد کشتی را از یمن به سمت کشتی ام‌اس‌سی اسکای با پرچم لیبریا و متعلق به سوئیس در خلیج عدن شلیک کرد که یکی از موشک ها به کشتی اصابت کرد و باعث آسیب دیدگی شد. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این حمله تلفاتی نداشته و کشتی بدون درخواست کمک به راه خود ادامه داده است. در ساعت ۲۰:۰۰ (به وقت صنعا) نیز نیروهای آمریکایی حملاتی را علیه دو موشک کروز ضد کشتی انجام دادند که تهدیدی برای کشتیرانی تجاری و کشتی های آمریکا در منطقه به شمار می‌رفت.

کشتی ام‌اس‌سی اسکای (MSC SKY) یک کشتی کانتینربر است که از سال ۱۹۹۹ میلادی با پرچم لیبریا در حال فعالیت است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی رسانه‌های غربی، این کشتی از مبدأ سنگاپور در حال حرکت به سمت مقصد بندر ابوظبی در امارات در حال حرکت بوده است اما در آخرین موقعیت خود در فاصله ۹۱ مایل دریایی (معادل ۱۶۸.۵ کیلومتر) بندر عدن رصد شده و مورد حمله موشکی نیروهای یمنی قرار گرفته است.

طبق بررسی‌های تحولات جهان اسلام، عملیات انصارالله علیه کشتی ام‌اس‌سی اسکای، ۴۲مین عملیات و حمله به ناوگان نظامی ائتلاف آمریکایی ۴۳مین عملیات نیروهای یمنی علیه کشتی‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته در دریاهای سرخ و عرب محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به کشتی های آمریکا

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.