حزب الله با شلیک دهها فروند راکت کاتیوشا پایگاه کنترل هوایی مرون در شمال فلسطین اشغالی را مورد حمله قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای حزب الله صبح امروز ۲۰ اسفند ماه، در پاسخ به حمله هوایی اسرائیل به منطقه العین در شهرک خربه سلم و شهادت چند غیرنظامی، منطقه مرون را با دهها فروند راکت مورد حمله قرار دادند.

با توجه به صدور آژیر خطر در مناطق اشغالی، این حمله در دو نوبت انجام شده و تعداد زیادی از راکت ها به کوه جرمق و اطراف پایگاه کنترل هوایی مرون اصابت کردند. طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دستکم ۳۰ فروند راکت در این حمله شلیک شده و سامانه های پدافندی ارتش اسرائیل تنها با تعداد کمی از این راکت‌ها مقابله کرده‌اند.

این حمله ششمین تهاجم حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل در کوه الجرمق و پایگاه کنترل هوایی مرون است. این پایگاه نقش مهمی در مدیریت، مراقبت و کنترل هوایی عملیات های اسرائیل منطقه به ویژه شمال فلسطین اشغالی و جنوب لبنان دارد.

در پی حمله هوایی شب گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به منطقه العین در شهرک خربه سلم، پنج نفر زخمی و چهار نفر مفقود شده‌اند. نیروهای امدادی لبنانی در حال آواربرداری و تلاش برای نجات جان مفقودین این حمله هستند. برخی منابع نیز از شهادت مفقودین این حمله خبر داده‌اند. مقامات حزب الله در سخنرانی‌ها و اظهارات خود تاکید کرده‌اند که حملات اسرائیل به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان را پاسخ خواهند داد.

بیشتر بخوانید: حمله راکتی و موشک های ضدزره حزب الله به پایگاه مرون / پاسخ دوم به تشدید حملات اسرائیل در لبنان

ویدیو: لحظه اصابت گسترده راکت های حزب الله به پایگاه کنترل هوایی مرون و اطراف آن (۱)
ویدیو: لحظه اصابت گسترده راکت های حزب الله به پایگاه کنترل هوایی مرون و اطراف آن (۲)
ویدیو: لحظه اصابت گسترده راکت های حزب الله به پایگاه کنترل هوایی مرون و اطراف آن (۳)
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.