سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن در ابتدای سخنرانی خود اظهار داشت: کارشناسان سرشناس دشمن به ناکامی‌های راهبردی اسرائیل اذعان دارند و امروز و در ماه ششم جنگ، نتانیاهو می‌گوید اگر به رفح در جنوب نوار غزه نرویم، جنگ را باخته‌ایم. ما به نتانیاهو می‌گوییم حتی اگر به رفح بروید، جنگ را باخته‌اید و نمی‌توانید نه حماس و نه مقاومت غزه را نابود کنید. شما نتوانسته‌اید حتی یک تصویر از پیروزی ارائه کنید یا هیچ یک از اهدافی را که اعلام کرده‌اید، محقق کنید.

دبیرکل حزب‌الله بیان داشت: امروز همه‌ی گروه‌های مقاومت فلسطین و اراده مردم غزه توقف تجاوزات است، نه توقف موقت. شرط توقف تجاوزات در غزه یک مسئله عقلانی، انسانی، مشروع و منطقی است. مسئله، فقط محدود به تبادل اسرا نیست و موضع مقاومت غزه درباره توقف کامل تجاوزات باید همه‌ی ما از آن حمایت کنیم. ما در جبهه پشتیبان لبنان بر ایستادگی خود در کنار همه‌ی گروه‌های فلسطینی و در کنار رهبری حماس و حمایت از شروط به‌حق حماس تاکید داریم.

سیدحسن در ادامه گفت: چه کسی باور می‌کند که بایدن نمی‌تواند جنگ را در غزه متوقف کند؟ با یک امضا، بایدن می‌تواند جنگ در غزه و لبنان را متوقف کند. نه آمریکا و نه انگلیس و نه اروپایی‌هایی که به آن‌ها پیوستند، نتوانستند جلوی عملیات‌های برادران یمنی را بگیرند. عملیات‌های مقاومت عراق و پرتاب پهپاد و موشک به سمت فلسطین اشغالی ادامه دارد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه افزود: بعد از پنج ماه، ارتش رژیم صهیونیستی با کمبود نیرو مواجه است و می‌خواهد ۱۴۵۰۰ نفر افسر و سرباز جذب کند. ارتش اسرائیل خسته و در تمام جبهه‌ها ازپا افتاده است و شمار کشته‌های آن‌ها بسیار بالاست، بسیار بیشتر از آنچه اعلام می‌کنند. در جبهه شمالی به‌شدت در خصوص تلفات نظامیان و خسارات وارده به خودروهای نظامی و… سکوت حاکم است.

سیدحسن در پایان گفت: وظیفه و مسئولیت همه ما استقامت و پایداری است و محور مقاومت در موضع قدرت و دشمن در موضع ضعف قرار دارد. باید از افرادی که در آمریکا تظاهرات برپا کردند، تشکر کنیم. تداوم این شرایط فشارآور می‌تواند درهای امید را بگشاید.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.