ارتش سوریه و پلیس نظامی روسیه در روزهای اخیر یک پست نظامی مشترک در امتداد خطوط تعیین شده با بلندی‌های جولان اشغالی احداث کردند.

گفته می‌شود این مقر در راستای کاهش تنش‌ها میان سوریه و رژیم صهیونیستی که پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر شدت گرفته است احداث شده است.

پلیس نظامی روسیه سه ماه قبل از احداث این مقر نیز حضور خود را در امتداد جبهه جولان افزایش داده بود تا تنش‌های احتمالی میان سوریه و رژیم اسرائیل را کاهش دهد؛ به همین منظور، بالگردهای نظامی روسیه به طور منظم در این منطقه به گشت‌زنی می‌پردازند.

ویدیویی از پست نظامی

این اقدامات نشان می‌دهد که روسیه از افزایش تنش‌ها میان سوریه و اسرائیل نگران است. ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر، عملیات‌های خود علیه سوریه را معطوف به حملات هوایی و موشکی کرده است، با این حال اما همواره احتمال حمله محدود زمینی وجود دارد.

واضح است که رژیم صهیونیستی در تحقق وعده نابودی کامل جنبش حماس در نوار غزه با شکست مواجه شده است. همچنین این رژیم در ایجاد بازدارندگی در برابر حزب‌الله لبنان ناکام مانده است و توانایی رویارویی مستقیم با ایران را هم ندارد. از این رو، رهبران رژیم اسرائیل ممکن است کشور جنگ زده سوریه را هدفی آسان برای جبران این شکستها قلمداد کنند و دچار خطای محاسباتی شوند و ماجراجویی دیگری را در سوریه آغاز کنند؛ و البته این بهای این اشتباه نیز کم نخواهد بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.