نیروهای مسلح یمن در جریان حملات موشکی و پهپادی اخیر خود پنج کشتی آمریکایی و اسرائیلی را در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.

جولان موشک ها و پهپادهای یمن از دریای سرخ تا اقیانوس هند: سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه مهمی که در میدان السبعین شهر صنعا خوانده شد اعلام کرد، نیروی دریایی نیروهای مسلح یمن با تعدادی موشک مناسب، کشتی اسرائیلی پاسیفیک (pacific 01) را در دریای سرخ هدف قرار دادند. همچنین نیروی پهپادی یمن با تعدادی پهپاد انتحاری عملیاتی را علیه یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ انجام داد که اهداف ارتش یمن از این عملیات با موفقیت محقق شده است.

کشتی پاسیفیک یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۰۱ میلادی با پرچم ویتنام در حال فعالیت است. مبدأ و مقصد این کشتی در سایت‌های کشتی‌یابی و رادار دریایی یکی از بنادر ویتنام ذکر شده اما این اطلاعات صحیح نیست و احتمالا مقصد این کشتی یکی از بنادر فلسطین اشغالی بوده است.

بیشتر بخوانید: رهبر انصارالله: عبور کشتی‌های اسرائیلی از مسیر اقیانوس هند به جنوب آفریقا ممنوع است

سرتیپ یحیی سریع این حملات را در راستای اجرای دستورات رهبرمان سید عبدالملک بدرالدین الحوثی (حفظه ا…) برای یاری مردم فلسطین که در نوار غزه مورد ظلم و ستم، حملات و محاصره قرار دارند و در پاسخ به ندای مردم یمن و همه آزادگان امت اسلامی دانست و افزود، نیروهای مسلح یمن دامنه عملیات نظامی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم به بنادر فلسطین اشغالی را تا اقیانوس هند و دماغه امید نیک توسعه خواهند داد.

بر این اساس، نیروهای مسلح یمن به تمامی کشتی‌های اسرائیلی که عازم یا از مبدأ بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند هشدار داده است که از دماغه امید نیک عبور نکنند، در غیر این صورت به یکی از اهداف قانونی نیروهای مسلح یمن تبدیل خواهد شد.

سرتیپ یحیی سریع در پایان این بیانیه اعلام کرد، نیروهای مسلح یمن در چارچوب اجرای این دستورات، در سه عملیات با استفاده از تعدادی موشک و پهپاد مناسب، به سه کشتی اسرائیلی و آمریکایی در اقیانوس هند حمله کرده است که هر سه عملیات با موفقیت به اهداف خود رسیده اند. وی همچنین افزود، نیروهای مسلح یمن تأکید می‌کنند که اجازه کشتیرانی اسرائیلی‌ها و هر کشتی‌ای که از طریق دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند به سمت بنادر فلسطین اشغالی می‌رود را نخواهند داد، مگر اینکه حملات و محاصره برادران مجاهدمان در نوار غزه برداشته شود.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی انصارالله به کشتی پینوکیو

پیش از این بیانیه، مرکز تجارت دریایی بریتانیا روز گذشته ۲۴ اسفند ماه از وقوع یک حمله موشکی در ۵۰ مایل دریایی جنوب شرقی عدن خبر داده بود. این مرکز همچنین سحرگاه امروز از وقوع یک حمله موشکی در فاصله ۷۶ مایلی غرب الحدیده و اصابت موشک به کشتی دیگری در دریای سرخ خبر داده بود.

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) نیز در این باره نوشته است، در ساعت ۶:۵۰ صبح ۲۲ اسفند تا ۰۰:۴۰ بامداد ۲۵ اسفند (به وقت صنعا)، نیروهای انصارالله دو موشک بالستیک ضد کشتی (ASBM) را به سمت خلیج عدن و دو فروند موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت دریای سرخ شلیک کردند. سنتکام مدعی است که در جریان حملات موشکی انصارالله، هیچ تلفات یا خسارتی به کشتی های آمریکا و ائتلاف گزارش نشده است.

سنتکام همچنین مدعی است که نیروهای آمریکایی ۹ فروند موشک ضد کشتی و دو پهپاد انتحاری را منهدم کردند. این بخش از بیانیه به احتمال زیاد با حملات هوایی روز گذشته جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی به مناطق مختلف استان الحدیده مرتبط است. جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی عصر و شامگاه ۲۴ اسفند ماه، چهار حمله هوایی به منطقه الجاح، یک حمله به فرودگاه الحدیده و چهار حمله هوایی به منطقه ساحلی رأس عیسی در مدیریت الصلیف انجام داده بودند.

عملیات ارتش یمن علیه کشتی پاسیفیک ۴۹مین عملیات، حمله به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ ۵۰مین عملیات و حمله به سه کشتی اسرائیلی و آمریکایی ۵۱، ۵۲ و ۵۳مین حمله موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها در دریاهای سرخ و عرب به شمار می‌رود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.