حمله هوایی اسرائیل به شمال دمشق (ویدیو)

یکشنبه 27 اسفند 1402 - 10:44
https://iswnews.com/?p=115568

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز نقاطی در مناطق جنوبی سوریه را مورد حمله قرار دادند. پدافند ارتش سوریه با تعدادی از موشک ها اسرائیلی مقابله کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز ۲۷ اسفند ماه، با شلیک چند فروند موشک مناطقی در جنوب سوریه را مورد حمله قرار دادند.

رسانه‌های صهیونیستی مدعی هستند که اسرائیل در این حمله، انبارهای تسلیحاتی حزب الله در منطقه یبرود و فرودگاه نظامی الناصریه واقع در شمال دمشق را مورد تهاجم قرار داده‌اند.

اما یک منبع نظامی سوری در بیانیه‌ای گفت، ارتش اسرائیل در حوالی ساعت ۰۰:۴۲ بامداد، از سمت جولان اشغالی اقدام به حمله هوایی کرده و تعدادی از نقاط جنوب را هدف قرار داد. این منبع افزود: نیروهای پدافند هوایی ارتش سوریه با موشک‌های اسرائیلی مقابله کرده و تعدادی از آنها را سرنگون کردند. همچنین بر اثر اصابت یا سقوط تعدادی از این موشک‌ها یک سرباز سوری مجروح شده و خسارات مادی به وجود آمده است.

موقعیت شهر یبرود و فرودگاه نظامی ناصریه در شمال دمشق / برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

یبرود یکی از شهرهای شمالی ریف دمشق است که مابین شهرهای حمص و دمشق واقع شده است. این شهر در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد اما اتصال مسیر زمینی آن از طریق جاده دمشق-حمص میسر می‌شود. یبرود در جریان جنگ سوریه با کمک نیروهای حزب الله از سیطره جبهه النصره آزاد شد و در حال حاضر تحت کنترل دولت و ارتش سوریه قرار دارد. فرودگاه الناصریه نیز یکی از فرودگاه های نظامی ارتش سوریه است که بر سر یکی از جاده های دمشق به سمت شرق سوریه واقع شده و چند موضع نظامی در حومه‌ی آن قرار دارد. با توجه به پیشینه حملات اسرائیل به سوریه، احتمال می‌رود که هدف این حمله، تخریب انبار مهمات و تسلیحات گروه‌های مقاومت در سوریه باشد.

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در اولین دور حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به یبرود سوریه، دستکم دو سوله هدف حمله قرار گرفته و موشک‌های اسرائیلی به آنها اصابت کرده است.

ویدیو: محل وقوع یکی از حملات اسرائیل در شمال دمشق
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.