نیروهای مسلح یمن در دو حمله جداگانه مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی و یک تانکر وابسته به آمریکا را مورد حمله موشکی قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای اعلام کرد، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک، عملیاتی را علیه کشتی آمریکایی مادو (Mado) در دریای سرخ انجام دادند. همچنین نیروی موشکی ارتش یمن نیز تعدادی موشک کروز را به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در منطقه ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کرده اند که به یاری خدا این حملات با موفقیت انجام شدند.

سرتیپ یحیی سریع در این بیانیه تصریح کرد، نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال همچنان به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال مردم مظلوم فلسطین ادامه می دهند و تا پایان تجاوز و محاصره مردم فلسطین در غزه، عملیات نظامی را متوقف نخواهند کرد.

ساعاتی پس از این حمله، جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی-انگلیسی چهار حمله هوایی به منطقه الفازه در مدیریت تحیتا واقع در جنوب استان الحدیده و چهار حمله هوایی دیگر به منطقه الجبانه در شمال الحدیده انجام دادند. ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) مدعی است که در این حملات ۷ فروند موشک ضد کشتی، سه فروند پهپاد و سه کانتینر تسلیحاتی را منهدم کرده است.

کشتی مادو یک تانکر مواد شیمیایی (گاز مایع) است که از سال ۲۰۱۵ میلادی با پرچم جزایر مارشال در حال فعالیت است. این کشتی از مبدأ بندر ینبع در غرب عربستان سعودی به سمت سنگاپور در حال حرکت بود که در فاصله ۸۵ مایلی جنوب شرق عدن مورد حمله ارتش یمن قرار گرفت. طبق گزارش مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا، این حمله در ۲۷ اسفند ماه و موشک‌ها در نزدیکی کشتی اصابت کرده‌اند. همچنین این حمله منجر به خسارتی در کشتی نشده و خدمه آن در سلامت کامل هستند و کشتی در حال حاضر به سمت بندر بعدی حرکت می‌کند.

عملیات ارتش یمن علیه تانکر مادو ۵۴مین عملیات علیه کشتی‌های اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها در دریاهای سرخ و عرب به شمار می‌رود. همچنین حمله موشکی نیروهای مسلح یمن به ایلات، هفدهمین عملیات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه مواضع اسرائیل در فلسطین اشغالی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: جولان موشک ها و پهپادهای یمن از دریای سرخ تا اقیانوس هند

ویدیو: حمله و اصابت پهپاد انتحاری یا موشک کروز گروه های مقاومت به شهر ایلات که احتمالا مربوط به حمله انصارالله می باشد
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.