حمله راکتی حزب الله به پادگان یردن در جولان اشغالی

چهارشنبه 8 فروردین 1403 - 17:11
https://iswnews.com/?p=116015

حزب الله در پاسخ به حمله هوایی اسرائیل به استان بقاع، مواضع ارتش اسرائیل در پادگان یردن در جولان اشغالی را مورد حمله راکتی قرار داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای حزب الله در پاسخ به حمله هوایی جنگنده‌های اسرائیلی به استان بقاع، پادگان یردن در جولان اشغالی را با بیش از ۵۰ فروند راکت مورد حمله قرار دادند.

پادگان یردن در ارتفاعات جولان اشغالی و در فاصله ۱۷.۵ کیلومتری از مرز لبنان واقع شده است. این پادگان مقر فرماندهی مجمع نظامی تابع لشکر ۲۱۰ هبشان ارتش اسراییل و همچنین انبارهای ذخیره لجستیکی این لشکر است. این پایگاه مجهز به سامانه‌های پدافندی نیز می‌باشد.

این حمله اولین تهاجم حزب الله به پادگان یردن بوده و در پاسخ به حمله هوایی اخیر جنگنده‌های اسرائیل به شرق لبنان انجام شده است. حمله به این پادگان از لحاظ کیفیت و اهمیت پاسخ مناسبی به حمله اسرائیل به شمال شرق لبنان است اما از لحاظ نتیجه قابل بررسی نیست چراکه صهیونیست‌ها آمار تلفات و خسارات خود را تا حد زیادی پنهان می‌کنند. البته اسرائیل برای مقابله با حملات راکتی حزب الله آمادگی لازم را فراهم کرده و با فراهم کردن شبکه پدافندی گسترده در شمال فلسطین اشغالی و تخلیه شهرک های مرزی خسارات و تلفات خود را کاهش داده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.