حمله هوایی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق (ویدیو)

دوشنبه 13 فروردین 1403 - 19:24
https://iswnews.com/?p=116221

جنگنده‌های اسرائیلی در ادامه حملات هوایی خود به خاک سوریه، ساختمان کنسولگری ایران واقع در مجاورت سفارت این کشور در دمشق را مورد حمله قرار دادند.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷:۰۰ امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به تخریب کامل ساختمان و شهادت و زخمی شدن افراد حاضر در آن شد. عملیات برای آواربرداری و خروج اجساد شهدا همچنان ادامه دارد.

بر اساس اطلاعات اولیه، در نتیجه این حمله دستکم شش نفر به شهادت رسیده‌اند.

برخی منابع عبری زبان مدعی شدند که تعدادی از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در زمان حمله، در حال گفتگو با مقامات ایرانی در مجاورت سفارت تهران در دمشق بوده‌اند. حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه و خانواده وی در حمله امروز به دمشق آسیبی ندیده‌اند.

ویدیو: محل وقوع حمله اسرائیل در حومه سفارت ایران در دمشق
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. وحید دوشنبه, ۱۳ فروردین, ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۲

    سردار زاهدی در این حمله به شهادت رسیده تا مجموع شهدای ایرانی بعد از عملیات طوفان الاقصی (اگه اشتباه نکنم) به ۹ نفر برسه که همگی توسط اسرائیل به شهادت رسیده اند اما دریغ از یک پاسخ قاطع…… واقعا شرم آوره

    پاسخ
  2. فرزند ایران دوشنبه, ۱۳ فروردین, ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۱

    سفارت هر کشور خاک اون کشور محسوب میشه. از چند ماه پیش که پاسداران عزیز از جمله سید رضی ترور شدن همینجا گفتم بدون پاسخ سریع و پتانسیل این حملات متوقف نمیشه. خدا ر شکر سردار قائانی ر نمی زنن. منافع اسرائیل در باکو باید هدف قرار گرفته بشه

    پاسخ
  3. سعید سه شنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۰

    مُردیم از این حجم از بیغیرتی که جمهوری اسلامی را فرا گرفته!

    غیرت دینی و ملی و غرور ایرانی انگار کاملا از بین رفته!

    آن از عکس العمل بزدلانه در برابر جنبش فواحش و گذر از حجاب و احکام اسلام
    این هم از #ترس_استراتژیک در برابر صهیونیسم که واقعا دیگر تهوع‌آور شده!
    —————————
    همان تفکر که در ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ گفت، با بی حجابی جز برخورد فرهنگی نمی کنیم تا فتنه درست نشود،

    همان تفکر می گوید به اسرائیل پاسخ ندهیم تا جنگ نشود..

    لاجرم هم دختران بی حجاب جری تر شدند و هم اسرائیل

    و منهم من یقول ائذن لی ولا تفتنی ألا فی الفتنه سقطوا وإن جهنم لمحیطه بالکافرین
    توبه. ۴۹

    پاسخ
    1. فرزند ایران سه شنبه, ۱۴ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳

      آقا سعید موافق هرگونه برخورد قاطعانه با هر حمله و هجمه ای که مردم ایران، نظام ایران و یا تمامیت ارضی ایران را هدف قرار دهد هستیم. یک پاسخ درست حسابی و متناسب که به صورت رسانه ای هم قابل توجه باش. اما قضیه حجاب را نباید به این مورد هم وصل کرد، در قضیه حجاب ما با مردم طرفیم که به هر دلیلی اعتقاد متفاوتی نسبت به حجاب دارد، صحیح است که حجاب لازم الاجراست، اما برخورد سخت و خشن از یک بی اعتقاد دشمن می سازد. حتی علی علیه السلام هم با تهدید به حد و مقابله نتوانست مانع مردم برای خواندن نماز تراویح شود. نمی شود که با کل دنیا بجنگیم. تا جایی که مشکلی برای اصل اسلام پیش نیاید باید نرمش نشان داد اما وقتی دشمن دست به سلاح برد با او مقابله کرد.

    2. سعید چهارشنبه, ۱۵ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۸

      جناب فرزند ایران بگذار چند تا مسئله را رو راست بهت بگم:
      ۱- من برام خود ایران اهمیتی نداره. اگه ایران اسلامی باشه و قوانین اسلام توش حاکم باشه جونمو براش میدم ولی اگه ایران غیر اسلامی باشه برای من با جزایر کومور فرقی نداره‌ (مشکل اینه امثال شما ایران براتون از اسلام مهم تره)
      ۲- خدا در قرآن حضرت ابراهیم رو به عنوان اسوه حسنه معرفی کرده که یعنی باید الگو بگیریم. حضرت ابراهیم در زمانی بود که هیچ کس غیر از خودش موحد نبود ولی با این همه جلوی همه مردم و حتی عموش ایستاد و بت شکنی کرد.
      ۳- قیاس مع الفارق نکن. اهل تسنن که نماز تراویح میخونن به نیت قربت به خدا میخونن پ فکر میکنن با این کار بهشت میرن وای هیچ کس به نیت رسیدن به قربت الهی کشف حجاب نمیکنه.
      ۳’- حجاب حکم خداست و کسی که با این حکم مشکل داره دشمن خداست. اینجا بقالی نیست یه یکی بگه به اعتقاد من این ماست بهتره و یکی دیگه بگه نه اون یکی بهتره!!!! واقعا چطور حکم الهی رو تا این حد پایین میارین؟ برای بت پرستان هم اعتقادشان این بود که اید بت ها هستند که بهشون روزی میدن، ابراهیم به این اعتقاد احترام گذاشت؟
      ۴- نتیجه این سیاست های امثال شما کار کشور رو به اینجایی که هست کشونده. که همه چی رو ول کنین و نهایتا چند تا تذکر لسانی بدید و همه چی حل میشه!!! نتیجه الآن همینه اقتصاد رها، سیاست رها و فرهنگ رها و در عوض دشمنان هارتر از همیشه.
      ۴’- الآن گشت ارشاد رو حذف کردین وضعیت بهتر شد؟ سلیطه ها به اسلام گرایش پیدا کردند و مومن شدند؟ یا این که وضعیت بدتر شد؟ میخواین برای گرایش بیشتر مردم به اسلام خودمون براشون کاباره درست کنیم و نهایتا اسن یکی از معصومیت رو روش بگذاریم تا اسلامی بشه؟ درست عین کاری که بن سلمان کرد.
      ۴”- الآن وضعیت دینی تو ترکیه بدتره که روزه خواری توش آزاده یا پاکستانی که با چماق تو سر روزه خوار میزنن؟ مساجد کدوم شلوغ تره؟
      ۵- چرا نمیخواین قبول کنید که اتحادی بین حق و کفر وجود نداره. نتیجه برخورد نکردن با کسایی که رسما میگن ما سلیطه و بی ناموس هستیم این شده که اونان که دارن امر به منکر میکنن و حتی علیه ساخت مسجد تحصن میکنن.
      ۶- جلوی سگ ولگرد هرچی کوتاه بیای بدتره. راه مقابله با سگ های ولگرد اینه صاف تو چشماشون زل بزنی و یه چوب تو هوا تکون بدی نه این که بگی ان شاءالله گربه است و خودش میره!!!!
      ۶’- ایادی شیطان چه اسرائیلی و چه ایرانی مثل سگ های ولگردن.

    3. فرزند ایران چهارشنبه, ۱۵ فروردین, ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲

      شکی نیست شخصا به ایرانی بودنم افتخار می کنم. و صد البته قبول دارم در قیامت بر اساس دین تصمیم‌گیری می شود نه ملیت. ولی اینکه قاطعانه بگوئیم ایران برایمان اهمیت ندارد می شود استدلال یک عده برای بیگانه پرستی یک عده. ایران و ذره ذره آن و تک تک این مردمش برای من مهم است.
      حضرت ابراهیم را وقتی به آتش انداختند اعتقاد کاملش به خدا بود آیا شما هم اینچنین هستید.
      تکلیف با افرادی که کشف حجاب میکنند مشخص است گرچه مطمئنا بخشی از آن از روی ناآگاهیست. ولی افرادی که صرفا حجاب کمی دارند چه؟ فراموش نکنید حوادث ۱۴۰۱ بر سر یک نفر کشف حجاب کرده نبود. پس برخورد سخت مشکلات خودش را دارد. در ثانی مخالفت علی علیه السلام با تراویح به علت بدعت بود، بدعت ضربات سختی به دین می زند تا کفر.
      ابراهیم خلیل بت ها را شکست چون امر الهی بود، و الا پیامبر اسلام تا زمان فتح مکه ناگهان قصد ندارد حمله کند بت های کعبه را بشکند چون خودش و یاران اندکش همه کشته می شوند.
      چیزی که در ۴۰ سال سیاست غلط و تهاجم فرهنگی شدید خراب شده است در یک سال درست نمی شود که انتظار دارید در ایران درست شود.
      می توانید به چشمان سگ ولگرد نگاه کنید و با چوب به مقابلش بروید اما اگر آن سگ تنومند و وحشی و قویتر بود چه؟ اگر تعدادشان بیشتر بود چه؟ آن وقت تکه بزرگتان می شود گوشتان. حالا بماند که هیچ یک ولگردی اف ۳۵ ندارد
      هزاران نسبت بی روا به ما میدهید ولی با سیاست شما باید عذر میلیونها نفر را در این کشور صرفا به علت مسائلی همچون حجاب بخواهیم و بعد خودمان نیز با تعداد اندکمان به جنگ دشمن برویم و همه کشته شویم بی هیچ دستاوردی. حتی رهبر انقلاب هم در جواب آرزوی شهادت جوانان گفتند که برای شما زود است. باید تلاشمان را برای ساخت ایران قوی کنیم اعتقادات این ملت را با خود سازی و اصلاح دستگاه حاکمیت و سیاست های غلط درست کنیم بعد می رویم سراغ آرمان های بیرونی.
      خیلی هم خودتان را دست بالا نگیرید، علی علیه السلام برترین انسان بود اما برای مقابله با او دشمن به سادگی بر روی جهالت دوستانش حساب کرد. اگر اسرائیل به سهولت تصمیم می گیرد فرزندان ما را شهید کند نشان می دهد بیشتر از آنکه از امثال شما بترسد بر روی همان هایی حساب می کند که از نظر کافر حربی هستند. وسلام

    4. فرزند ایران پنجشنبه, ۱۶ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷

      واقعا از اینکه گقتید ایران برایتان اهمیتی ندارد برآشفتم. این سرزمین و خانواده تان را که شما را در اینجا به دنیا آورده اند رها نمی کنید بروید مثلا در لیبی گروه مقاومت تشکیل دهید بر علیه اسرائیل؟؟؟ ببینیم کداممان سریع تر به نتیجه می رسیم

  4. عُمَیر المخزومی چهارشنبه, ۲۲ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۳

    اصولاً وطن و مفهوم آن بدون وجود دین و مذهب و نحله ی حق،یک مفهوم پوچی است؛گرچه وجود این عقیده باعث مجاز بودن خیانت به موطن انسان نمی شود…اگر وظایف درست تشخیص داده شوند و درست عمل شود،کار اصلاح خواهد شد!
    ان‌شاء‌الله این چرخه‌ها(چرخه‌های به قدرت رسیدن نِحَل و از قدرت افتادن‌شان و جریانات مربوطه ی به این قضایا و ما بین‌شان…)با دولت و حاکمیت آخر پایان خواهد یافت!

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.