عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از بیمارستان الشفا

سه شنبه 14 فروردین 1403 - 00:30
https://iswnews.com/?p=116263

ارتش رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پایان عملیات و عقب‌نشینی از بیمارستان الشفا در غزه را به طور رسمی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه از پایان عملیات و عقب‌نشینی از بیمارستان الشفا در غزه خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان مدعی شده‌اند که عملیات در بیمارستان الشفا، یکی از موفق‌ترین عملیات ارتش اسرائیل طی ماه‌های اخیر در غزه بوده است. همچین این رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که طی این عملیات، تعدادی از نیروهای کتائب القسام کشته شده و مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

بر اساس اعلام منابع محلی، خودروهای زرهی رژیم اسرائیل در جریان عقب‌نشینی از بیمارستان الشفا اقدام به شلیک کور و بی‌هدف کردند. پس از عقب نشینی نظامیان اسرائیلی مشخص شد که ساختمان‌های بیمارستان الشفا به کلی به آتش کشیده شده و این بیمارستان به طور کامل از خدمت خارج شده و حجم ویرانی در آن و مناطق اطراف آن بسیار زیاد است.

در همین رابطه، دیدبان حقوق بشر اروپا-مدیترانه طی گزارشی اعلام کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۱۲۰۰ واحد مسکونی را در اطراف بیمارستان شفا در غزه تخریب کرده و آتش زده است.

شایان ذکر است بیمارستان الشفا به مدت دو هفته شاید عملیات و محاصره توسط نظامیان اسرائیلی بوده است. در نتیجه عملیات در بیمارستان الشفا و مناطق اطراف آن، دستکم ۱۵۰۰ فلسطینی شهید، زخمی و مفقود شدند که نیمی از آنها زن و کودک بوده‌اند.

ویدیویی از آثار حملات ارتش اسرائیل به بیمارستان الشفا
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.