همایش منبر القدس؛ تاکید رهبران محور مقاومت بر حمایت از فلسطین

پنجشنبه 16 فروردین 1403 - 00:43
https://iswnews.com/?p=116414

رهبران و فرماندهان جبهه مقاومت با سخنرانی در همایش «منبر القدس» بر حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در مقابل با جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران:

مادامی که اشغال قدس شریف ادامه دارد، چنانکه امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، همه روزهای سال، روز قدس است؛ قدس شریف، قلب فلسطین و سراسر کشور غصب‌شده، ادامه‌ی قدس است.

به برکت غیرت، ایمان و شجاعت فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی، امروز بر همگان روشن شده که کاخ پوشالی صهیونیسم، سست‌تر از خانه عنکبوت است و جهانیان نظاره‌گر تحقق این وعده صادق الهی‌ هستند.

عملیات تاریخی فلسطینی‌ها، ارتش جنایتکار صهیونیستی را به استیصال انداخته و آنها برای بازسازی وجهه از دست رفته خود، با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها به جان زنان و کودکان مظلوم افتاده‌اند و برای جبران ضربه استراتژیک ناشی از طوفان‌الاقصی، به ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی روی آورده‌اند.

امروز مسئله‌ فلسطین و غزه به شاخص میان دو وضعیت پایبندی و یا ضدیت با اصول انسانی و به محک و ملاک شرافت اسلامی و انسانی تبدیل شده است. بدون هرگونه تردید، آمریکا شریک جرم قطعی جنایت رژیم صهیونیستی در غزه است.

در میدان نظامی، غلبه اراده فلسطینی‌ها بر سامانه‌های چندلایه پدافندی صهیونیست‌ها، توهم شکست ناپذیری این رژیم را بی‌اساس‌تر کرد و سطح بالای آسیب‌پذیری این رژیم برای جهانیان عیان شد. این رژیم پوشالی در میدان سیاسی نیز، بیش از هر زمانی در مرز فروپاشی داخلی قرار گرفته است.

جمهوری اسلامی ایران همچنان که پیش از این نیز اعلام کرده است، حامی مقاومت بوده و بر حقانیت مردم فلسطین در نبرد با دشمن غاصب تاکید می‌کند. به حول و قوه‌ الهی، رژیم غاصب صهیونیستی به دست دلاورمردان جبهه مقاومت مجازات خواهد شد و آنها از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهند شد.

ملت ایران خود را در کنار همه مبارزانی می‌داند که امروزه در خط مقدم مبارزه با استکبار در منطقه، ایستاده‌اند. ما به گرمی دست همه آن مبارزان را می‌فشاریم و از همه ملت‌ها برای حمایت از مقاومت جوانان غیور، مومن و شجاع فلسطین و لبنان، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله:

ما از مواضع حمایتی و محکم جمهوری اسلامی ایران که در معرض تهدیدات و فشارهای فراوانی هستند تشکر می کنیم و این را در فضای عمومی و خصوصی می‌گوییم. ایران در قبال آنچه مقاومت انجام می دهد، چه در غزه، چه در کرانه باختری، چه لبنان، چه یمن و چه در عراق، احساس مسئولیت دارد.

سوریه نه تنها در معرض تهدید و فشار قرار دارد، بلکه در معرض تجاوزات روزانه یا تقریباً روزانه، بمباران، کشتار، ویرانی و پیشرفت شهدا و مجروحین قرار دارد. اما با این اوصاف هیچ تغییری در موضع سوریه در پشتیبانی و حمایت از تمامی جنبش های مقاومت در منطقه ایجاد نکرده است.

ما برای حرکت شرافتمندانه توده های مردم در بسیاری از کشورهای جهان حتی در داخل آمریکا، انگلیس و غرب می‌ایستیم. ما باید در اینجا به مردم یمن و راهپیمایی های میلیونی و خستگی ناپذیر‌شان ادای احترام کنیم.

بر لزوم استقامت و پایداری و ادامه کار و یقین بر اینکه پیروزی از جانب خداوند خواهد آمد تاکید می کنیم.

جنگ ۳۳ روزه پروژه‌ی “خاورمیانه جدید” و “اسرائیل بزرگ” را با شکست مواجه کرد و نبرد طوفان الاقصی رژیم صهیونیستی را بر لبه پرتگاه و نابودی قرار داد و با گذر زمان نشان‌های این امر نمایان می‌شود.

می توانم بگویم که طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را در آستانه انقراض قرار داده و دیگر صحبت از اسرائیل بزرگ نیست.

ما باید تلاش کنیم تا پیروز و سربلند از نبرد بیرون بیاییم و دشمن و افراد پشت سر آنها را شکست دهیم.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله و انقلاب یمن:

یمن با تمام توان خود، به صورت رسمی و مردمی، برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین و مقدسات امت به ویژه مسجد الاقصی ایستاده است.

کارآمدی موضع یمن برای جهان از دریای سرخ تا اقیانوس هند و جنوب فلسطین اشغالی روشن شد. این موقعیت موثر با جبهات جهاد و مقاومت در غزه، لبنان و عراق ادغام شده است.

برخی کشورها در تلاش برای حل مسئله فلسطین تحت عنوان عادی سازی و معامله شکست خورده قرن هستند.

نهادها و سازمان‌های بین‌المللی برای توقف بی‌عدالتی علیه مردم فلسطین نه تنها حرکتی نکردند، بلکه به تداوم اشغالگری کمک کردند.

تنها گزینه موفق، جهاد فی سبیل الله است و این گزینه ای است که جنبش های مقاومت در فلسطین همراه با آزادگان امت اسلامی بر اساس آن حرکت کردند.

اگر استواری مجاهدین در سنگر اول (فلسطین) نبود، دشمن اسرائیلی می توانست صدمات زیادی را به کشورهای عربی وارد کند.

ما با هماهنگی با برادران خود در محور مقاومت در جهت توسعه محورها و اقدام تا رسیدن به پیروزی موعود ان شاءالله ادامه خواهیم داد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین:

امسال همزمان با روز جهانی قدس شاهد نبرد بزرگ طوفان الاقصی هستیم. امروز جهان شاهد جنایات دشمن صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و قدس است.

غزه امروز صفحه تازه‌ای از بزرگی امت را با مقاومت توقف ناپذیر خود ورق زده است. در این نبرد همه توهمات دشمن و ارتش آن نقش بر آب شد. اگر حمایت و مشارکت آمریکا در این جنگ نبود، دشمن اشغالگر هرگز قتل و کشتار و جنایات خود پیش نمی‌برد.

مقاومت اعلام کرد که ما ملتی هستیم هرگز در برابر ظلم و بی‌عدالتی سکوت نمی‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن علیه غزه دست به جنایت و تجاوز بزند. رهبران مقاومت در صف مقدم ایستاده‌اند تا الگو و نمونه‌ای در تقدیم شهدا، صبر و بردباری و تلاش خستگی‌ناپذیر باشند تا اینکه به یاری خداوند پیروزی و بازگشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس محقق شود.

بر مواضع خود مبنی بر توقف کامل جنگ، خروج نیروهای دشمن از غزه، بازگشت آوارگان و امضای توافق مبادله اسرا پایبندیم.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین:

وحدت و یکپارچگی مقاومت برای مقابله با طرح‌ها و پروژه‌های تجزیه کشورهای منطقه در راستای خدمت به دشمن صهیونیستی امری ضروری است. مقاومت در لبنان، عراق، سوریه و یمن برای دفاع از برادران خود در غزه به پا خواسته است.

با چالش‌های زیادی مواجه هستیم اما تلاش بیشتری برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی انجام خواهیم داد. امسال باید روز قدس را به فرصتی برای تقویت وحدت ملت، مقاومت و اهدافمان تبدیل کنیم.

نقش جمهوری اسلامی در یکپارچه کردن نیروهای مقاومت در منطقه ستودنی است. ایران نقش مهمی در پشتیبانی از مقاومت ایفا کرده و می‌کند.

از مردم نوار غزه به خاطر فداکاری‌ها و جان فشانی‌هایشان تقدیر می‌کنیم. غزه با رزمندگان مقاومت و مردم فلسطین باقی خواهند ماند. این مردم از جان و مال خود گذشتند تا نام فلسطین باقی بماند. مردم مقاوم ما در کرانه باختری با مقاومت خود ادامه دهنده مردم مظلوم در نوار غزه هستند.

محور مقاومت، هیمنه رژیم صهیونیستی را نابود کرد. روز قدس، روز اتحاد مردم و اتحاد مجاهدان است.

شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق:

دست مقاومت اسلامی عراق به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی و اهدافی مهم در نزدیکی بحر المیت، اشدود، حیفا و ایلات رسیده است. اگر حملات وحشیانه به غزه ادامه پیدا کند، پایگاه‌های مهم‌تری را هدف قرار خواهیم داد و عملیات‌مان از حیث ابعاد، کیفیت و عدد، گسترش خواهد یافت.

مقاومت اسلامی عراق، عضو اساسی، مهم و فعال محور مقاومت است که از ابتدای حمله علیه غزه تا کنون در راه قدس به مقابله با صهیونیست‌ها برخاسته و در این راه ایثار کرده و شهید داده است. نقش ما در هدف قرار دادن پایگاه‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌ فلسطین با استفاده پهپاد و موشک‌های دوربرد، نقشی بسیار مهم است.

مقاومت عراق از آمریکای خبیث و جنایتکار که حامی صهیونیست‌هاست، غافل نبوده و نخواهد شد. ما به تصمیم مبنایی خود برای پاکسازی اماکن مقدس عراق از اشغالگران پایبندیم.

آنچه در غزه و جهان رخ داد، درستی دیدگاه حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای (مدظله) در مورد نابودی هژمونی آمریکا و فروپاشی زودهنگام رژیم صهیونیستی را ثابت کرد. صلابت و استواری مقاومت در جهان امروز، ثمره بذری است که امام خمینی (ره) ۴۵ سال قبل با اعلام روز جهانی قدس کاشت. امام خمینی سه مورد از مقدسات مسلمانان یعنی ماه روزه، روز جمعه و قدس شریف را برای احیای عقیده و نهضت اسلامی در راستای حقانیت فلسطین انتخاب کرد.

هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق:

روز جهانی قدس روز تجدید عهد با خداوند، رسول الله، مسجدالاقصی و ملت فلسطین است. نبرد طوفان الاقصی با عنایت خداوند و به دست بندگانی شجاع آغاز شد تا پیروزی حتمی خود را محقق کنند و مساله فلسطین را بار دیگر زنده کنند. مجاهدان ما رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی کشاندند و اکنون ما شاهد این هستیم که رژیم اسرائیل با چالش‌های جدی مواجه است.

نبرد طوفان الاقصی توهم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در منطقه را از بین برد. این نبرد، تمام قدرت‌های استکباری را در دایره محکومیت قرار داد و نشان داد که آن‌ها شریک جرم هستند. آمریکا و غربی‌ها پشت جنایت‌های دشمن صهیونیستی قرار دارند و از آن حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند و قطعنامه‌های ضدصهیونیستی را وتو می‌کنند.

اراده مقاومت در منطقه گسترش یافته و جبهه مقاومت هر روز گسترده‌تر می‌شود. دلاور مردان محور مقاومت در سوریه، یمن، لبنان، ایران و عراق مردم غزه را تنها نگذاشته و به یاری آن‌ها شتافتند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. امیر پنجشنبه, ۱۶ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱

    با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه…در عمل ایران هیچ کاری نکرده جز یه سری محکوم کردن های بیهوده و سیاسی کاری…واقعا شرمنده خون شهدا ای محور مقاومت ایم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.