بر اساس اطلاعات منابع اسرائیلی، سنگین ترین آسیبی که در خلال حمله تلافی جویانه شب ایران به رژیم اسرائیل وارد شد مربوط به حمله موشکی و پهپادی به پایگاه اطلاعاتی سری رژیم صهیونیستی در شمال بلندیهای جولان اشغالی واقع در جبل الشیخ (یا به عبری کوهستان هرمون) است.

سانسور شدید صهیونیست‌ها بر خسارات حمله به پایگاه اطلاعاتی سری در شمال جولان

میزان اهمیت و حساسیت این مکان به اندازه‌ای است که ارتش اسرائیل سانسور و ممنوعیت کامل رسانه ای برای این منطقه ایجاد کرده است و اجازه هرگونه ارزیابی خسارت و اعلام عمومی آن داده نمی‌شود.

بر اساس اطلاعات میدانی ‘تحولات جهان اسلام’ از سوریه، در جریان حملات تلافی‌جویانه دو شب گذشته ایران علیه رژیم صهیونیستی، سیستم‌های پدافند هوایی سوریه در آماده باش کامل قرار داشتند و در هنگام عبور پرتابه‌های ایران از آسمان سوریه، با تعدادی از موشک‌های رهگیر اسرائیلی که برای هدف قرار دادن آنها شلیک شده بودند فعال شده و مقابله کردند. در واقع دولت سوریه بر خلاف دولت خائن اردن اجازه فعالیت جنگنده ها و موشکهای رهگیر اسرائیل را در آسمان کشور خود نداد.

شایان ذکر در شب حمله برای ساعاتی، توپخانه حزب الله نیز مناطقی در جولان اشغالی را آماج حملات خود قرار داد. تمام این مستندات در کنار سخنان سرلشکر باقری، این احتمال را که پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در شمال بلندیهای جولان اشغالی مورد هدف قرار گرفته است را تقویت می‌کند.

لازم به ذکر است این پایگاه اطلاعاتی جاسوسی در حمله اخیر رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق نقش داشت و به‌صورت کلی در طول سالهای اخیر هم نقش بسیار مهم و پررنگی در عملیات های اطلاعاتی علیه سوریه و ایران ایفا کرده است.

موقعیت پایگاه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم اسرائیل شمال جولان اشغالی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.