نخست وزیر پیشین اسرائیل: در جنگ اخیر با ایران پیروز نشدیم!

سه شنبه 28 فروردین 1403 - 14:11
https://iswnews.com/?p=117046

نفتالی بنت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در پیامی به تحلیل عملیات وعده صادق ایران علیه اسرائیل پرداخته و خواستار حمله مستقیم به ایران شده است.

نخست وزیر پیشین اسرائیل: در جنگ اخیر با ایران پیروز نشدیم!

بنت در این پیام به چند نکته اشاره کرده است که اهمیت بالایی در شکل گیری تحولات روزهای آتی و حمله احتمالی اسرائیل به ایران دارد.

خلاصه پیام بنت شامل موارد زیر است:

– برخلاف آنچه کارشناسان می گویند، این فقط یک زنگ خطر بدون آسیب نبود. وقتی ۳۵۰ شی متحرک از سه نوع سلاح اساسی متفاوت یعنی پهپاد، موشک بالستیک و کروز استفاده می‌کنند، یعنی به دنبال نفوذ به خط دفاعی اسرائیل و کشتن اسرائیلی ها هستند.

– آمریکا به ما می‌گوید: «این یک پیروزی است، شما با خنثی کردن موشک ها پیروز شده اید. نیازی به اقدام بیشتر نیست.»
خیر، این یک پیروزی نیست. یک موفقیت قابل توجه برای دفاع هوایی اسرائیل است، اما یک پیروزی نیست. وقتی یک قلدر سعی می‌کند ۳۵۰ ضربه به شما بزند و فقط هفت بار موفق می‌شود، شما برنده نشده‌اید. دشمن شما دفعه بعد با تسلیحات و روش های بیشتر و بهتر تلاش خواهد کرد. آن موقع شما چگونه بازدارنده می‌شوید؟

– جمهوری اسلامی ایران اشتباه بزرگی مرتکب شد. او در ۳۰ سال گذشته، از طریق نیروهای نیابتی خود منطقه را ویران کرده است. ایران اختاپوس وحشتناکی است که سرش در تهران است و شاخک هایش در لبنان و یمن و عراق و سوریه و غزه. اشتباه استراتژیک اسرائیل در این مدت این بود که با این استراتژی بازی کرد. ما همیشه با بازوهای اختاپوس جنگیدیم، اما به سختی از ایران بهایی گرفتیم. اکنون باید تغییر کند: حزب الله یا حماس به اسرائیل راکت شلیک کرد؟ تهران باید تاوان بدهد.

– دشمن رژیم ایران است نه مردم “شگفت انگیز” ایران. رژیم ایران مرا به یاد رژیم شوروی در سال ۱۹۸۵ میلادی می‌اندازد: فاسد تا هسته، پیر، نالایق، مورد تحقیر مردم خود و در آستانه فروپاشی. (فروپاشی) هر چه زودتر بهتر. غرب می‌تواند با مجموعه‌ای از اقدامات نرم و هوشمندانه، بدون نیروی نظامی، فروپاشی اجتناب ناپذیر رژیم را تسریع بخشد. به یاد داشته باشید، اتحاد جماهیر شوروی بدون نیاز به حمله مستقیم آمریکا فروپاشید. پس بیاید انجامش بدیم.

– اسرائیل در حال جنگ با همه است. در غزه، لبنان و تهران. اسلام تندرو ما را «شیطان کوچک» می‌داند و آمریکا را شیطان بزرگ!

– ما از کسی نمی خواهیم که برای ما بجنگد. ما این کار را خودمان انجام خواهیم داد. اما ما انتظار داریم که متحدینمان از ما حمایت کنند، به خصوص زمانی که شرایط سخت است و اکنون سخت است.

بیشتر بخوانید: عملیات وعده صادق؛ کدام یک از مواضع رژیم اسرائیل در حمله تلافی‌جویانه ایران مورد هدف قرار گرفتند؟

پیام نفتالی بنت نشان می‌دهد که اسرائیل در روزهای آتی به حمله ایران پاسخ خواهد داد. این پاسخ قطعا تنش محور مقاومت با اسرائیل را گسترده‌تر و شدیدتر خواهد کرد. نبرد با اسرائیل بعد از عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهر ماه، به نبرد سرنوشت سازی تبدیل شد که این رژیم را ناچار کرد مستقیما به مواضع ایران حمله کند. این اشتباه اسرائیلی‌ها جنگ اخیر را به یک نبرد برای حفظ موجودیت تبدیل کرده و سماجت اسرائیلی‌ها نشان می‌دهد که شرارت آنها تا پایان حکومت متوقف نخواهد شد.

همچنین اظهارات نفتالی بنت بر اساس یک رقابت سیاسی با بنیامین نتانیاهو است، اما حاوی نکاتی است که مدنظر اکثریت کابینه جنگی صهیونیست‌ها قرار دارد. اعضای این کابینه خواستار حمله به ایران هستند و در جلساتی گزینه های خود را بررسی کرده‌اند. همچنین این احتمال وجود دارد که اسرائیل مجددا طرح های تروریستی خود در استان های مرزی سیستان و بلوچستان، کردستان و… را همراه با راه اندازی کودتای مخملی در دیگر مناطق ایران فعال کند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. علی جلالی فر سه شنبه, ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴

    ای صهیونیست کودک کش اختاپوس شماهستید که چندین شاخ دارید انگلیس وآمریکا وفرانسه وآلمان وچندین دم هم دارید ایران اسلامی به برکت خون شهدا زنده وحکومت اسلامی پاینده است شما صهیونیست‌ها درجای لازم باشد ناموس تان را جلو جلو می فرستید ‌که این قبیل موارد درمقابل دراسلام منع شده ما آماده ایم بادشمن اصلی اسلام بجنگیم تا پای شهادت که افتخار ماست شما غصب هستید واز دختران خود بعنوان سرباز استفاده مکنید ناموس فروشی اما این قبیل کارها در مکتب ما ننگ است یا هیچ گری میکنید که جاسوسان در عراق اسلامی دستگیر شد وارد مملکت اسلامی ما اختلاف نظراست این مربوط به حکومت نمی‌شود دردسرهایی که شمادارید هرروز هزاران نفر به خیابان‌ها می‌ریزند پوسیدگی حکومت صهیونیستی را نشان می‌دهد من یک آدم ساده این جمهوری اسلامی هستم مرگ براسرائیل کودک کش

    پاسخ
    1. وافن اس اس چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

      👏🏻آخه مگه اسرائیل ناموس داره؟ اینا اگه ناموس داشتن که این همه تجاوز و فساد جنسی تو کشورشون وجود نمی داشت. این یعنی فرهنگ و تمدنشون هیچ فرقی با تمدن غربی نداره.

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.