تحولات عراق، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

سه شنبه 28 فروردین 1403 - 15:24
https://iswnews.com/?p=117054

نیروهای تیپ ۵۹ سازمان حشد الشعبی و ارتش عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق شمال نینوا با هدف افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.

تحولات عراق، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

۱- بغداد:
– در ۸ فروردین ماه، فالح الفیاض، رئیس سازمان حشد الشعبی با محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این جلسه در خصوص اوضاع امنیتی در منطقه و اهمیت هماهنگی تلاش‌های مشترک در مقابله با چالش‌ها رایزنی کردند.
– آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در عراق طی مصاحبه با خبرگزاری رویترز بیان داشت که داعش همچنان در عراق یک تهدید است و همکاری ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده با عراق برای شکست کامل این گروه پایان نیافته است.

۲- کرکوک:
در ۱۶ فروردین ماه، نیروهای امنیتی عراق، یک شبکه تروریستی در استان کرکوک را شناسایی و تعدادی از اعضای آن را بازداشت کردند. اعضای این گروه قصد خرابکاری و انجام عملیات‌های تروریستی در استان کرکوک را داشتند.

۳- نینوا:
– در ۲۵ فروردین ماه، نیروهای تیپ ۵۹ سازمان حشد الشعبی و ارتش عراق، یک عملیات امنیتی مشترک در مناطق شمال نینوا با هدف افزایش امنیت این مناطق و همچنین تعقیب و بازداشت عناصر داعش آغاز کردند.
– در ۱۴ فروردین ماه، پهپادهای ارتش ترکیه، یک دستگاه خودرو را در منطقه سردشتی در اطراف سنجار واقع در استان نینوا مورد هدف قرار دادند که در نتیجه این حمله، یکی از فرماندهان پ‌ک‌ک کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
– در ۸ فروردین ماه، واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از دستگیری یکی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی داعش در استان نینوا خبر داد.

۵- در ۲۴ فروردین ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای به موضوع حضور آمریکا در عراق و پرونده خروج نظامیان آمریکایی از این کشور اشاره نمود. در این بیانیه آمده است: اقدامات جنایتکارانه آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی روز به روز در حال افزایش است؛ و مسئولیت کامل هرگونه حماقت توسط نیروهای آمریکایی و یا رژیم (اسرائیل) در عراق یا کشورهای محور مقاومت بر عهده آمریکا است، و ما به این حماقت به شکل مستقیم در هر مکانی که دست ما به آن برسد پاسخ خواهیم داد.

۶- در ۲۲ فروردین ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله پهپادی به شهر حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد.

۷- مقاومت اسلامی عراق در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۱ فروردین ماه، بندر نفتی عسقلان، یک هدف مهم در شهر عسقلان، دو هدف مهم در سرزمین‌های اشغالی و پایگاه هوایی حتسریم را هدف حمله قرار داد.

۸- در ۱۹ و ۲۰ فروردین ماه، مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به پایگاه یردن در جولان اشغالی، پایگاه یوهنتن و پایگاه الیفالط در شمال دریاچه طبریه در فلسطین اشغالی خبر داد.

۹- در ۱۶ فروردین ماه، مقاومت اسلامی عراق، پایگاه هوایی رامات دیوید در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داد.

۱۰- در ۱۳ فروردین ماه، ابو علی العسکری، مسئول امنیتی کتائب حزب‌الله عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ مقاومت اسلامی عراق تجهیزات خود را برای تجهیز برادران مجاهدین مقاومت اسلامی در اردن جهت رفع نیاز ۱۲ هزار رزمنده به سلاح‌های سبک و متوسط، تسلیحات ضد زره، موشک‌های تاکتیکی، میلیون‌ها فشنگ و چندین تن مواد منفجره آماده کرده‌ است تا همگی برای دفاع از برادان فلسطینی‌مان و گرفتن انتقام مقدسات و حرمت مسلمانان که توسط صهیونیست‌ها هتک شده است، دستی واحد شویم.

۱۱- قیس المحمداوی، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق در گفتگو با شبکه العربیه، با بیان اینکه دور سوم گفتگوهای امنیتی بغداد و ائتلاف بین‌المللی پایان یافته است، اظهار داشت که عراق نیازی به ادامه حضور نیروهای بین‌المللی پرتعداد ندارد.

۱۲- در ۵ فروردین ماه، دستگاه امنیت ملی عراق از از دستگیری ۹ تن از عناصر گروه تروریستی داعش در استان‌های نینوا و الانبار خبر داد.

۱۳- در ۴ فروردین ماه، سازمان حشد الشعبی عراق از کشف یک تونل ۷ کیلومتری متعلق به گروه تروریستی داعش در مرز عراق و سوریه خبر داد. بر اساس اعلام حشد الشعبی، عناصر داعش از این تونل جهت رفت و آمد بین عراق و سوریه، مخفی شدن و استراحت استفاده می‌کردند.

۱۴- در ۵ فروردین ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای در ۵ فروردین ماه از حمله به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.