پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل؛ حمله به ایران تصویب شد؟!

چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 00:52
https://iswnews.com/?p=117089

جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای پنجمین بار متوالی جهت بررسی طرح‌های پاسخ به حمله نظامی ایران در ۲۸ فروردین ماه تشکیل و بر اساس ادعای شبکه ۱۲ اسرائیل، در پایان این جلسه مقرر گردید که حمله به اهدافی در داخل ایران باید در “اسرع وقت” آغاز شود. اما اخبار برخی منابع دیگر از عدم صحت این موضوع حکایت دارد.

پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل؛ حمله به ایران تصویب شد؟!

شبکه عبری زبان کان‌ ادعا کرد یوآف گالانت، وزیر جنگ و بنی گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی معتقدند قبل از حمله به ایران باید یک ائتلاف منطقه‌ای تشکیل شود اما نتانیاهو تاکید بر انجام حمله در اسرع وقت دارد.

از سوی دیگر، وبسایت کرادل مدعی شد که ایران درخواست آمریکا مبنی بر اجازه انجام حمله نمادین رژیم صهیونیستی به ایران را رد کرده است. بر اساس ادعای کرادل، واشنگتن از تهران خواسته بود تا به اسرائیل اجازه دهد یک حمله نمادین علیه اهدافی در داخل ایران انجام داده و رژیم اسرائیل آبروی ریخته شده‌ی خود را بازیابی کند. اما ایران ضمن پاسخ منفی به این درخواست، به صورت جدی هشدار داد که هرگونه حمله به خاک ایران با واکنش قاطع و فوری مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، رسانه‌های غربی به نقل از شبکه ABC گزارش کردند که جلسه کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بدون تصمیم گیری نهایی درباره نحوه پاسخگویی به ایران به پایان رسیده است.

این اخبار در حالی منتشر شده است که پیش از این، برخی منابع عبری از توافق کابینه رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران خبر داده بودند. این تناقضات از دو حالت خارج نیست؛ این احتمال وجود دارد که انتشار اخبار ضد و نقیض تعمدا و برای گمراه کردن نهادهای تصمیم ساز در ایران منتشر میشود و یا در حالت دیگر تناقضات موجود از ماهیت سردرگم سران اسرائیل سرچشمه می‌گیرد.

در هر صورت این موضوع برای ایران مهم نیست و فرقی نمی‌کند و نیروهای مسلح ایران برای مقابله با هر سناریویی در آمادگی کامل هستند. این موضوع را آمریکایی ها هم به خوبی میدانند. روز گذشته مجددا یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفته است که ارزیابی ایالات متحده این است که ایران به هر حمله مهم و آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدیدی از حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. فرزند ایران چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶

    تیتر خبر را اینجور می زدید، اسرائیل مرگ خودش را تصویب کرد

    پاسخ
  2. وافن اس اس چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰

    لطفا یک پست آموزشی برای محافظت از وسایل الکترونیکی در مقابل حملات الکترومغناطیسی بگذارید!!
    با تشکر

    پاسخ
    1. فرزند ایران چهارشنبه, ۲۹ فروردین, ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

      برای حمله با بمب مغناطیسی اسرائیل به جنگنده هایش احتیاج دارد. در ضمن معلوم نیست اسرائیل بمب مغناطیسی داشته باشد یا اصلا چنین بمبی بتواند در ابعاد وسیعی خسارت ببار آورد

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.