نیروهای حزب الله در پاسخ به حمله تروریستی پهپادهای ارتش اسرائیل در منطقه عین بعال، مواضع نظامی آنها در شهرک کریات شمونه، پایگاه مرون و جعتون را مورد حمله قرار دادند.

پاسخ حزب الله به حمله تروریستی اسرائیل / کریات شمونه، مرون و جعتون زیر آتش مقاومت

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای حزب الله شب گذشته با اجرای سه حمله راکتی سنگین، مواضع ارتش اسرائیل در مقر فرماندهی تیپ ۷۶۹ شرقی در شهرک کریات شمونه، مقر کنترل هوایی پایگاه مرون و مقر فرماندهی لشکر ۱۴۶ ارتش اسرائیل در منطقه جعتون را مورد حمله قرار دادند.

حزب الله این حملات را در پاسخ به حمله اسرائیل به مناطق غیرنظامی در جنوب لبنان به ویژه حمله تروریستی عین بعال انجام داد.

حمله حزب الله به پایگاه کنترل هوایی مرون، هشتمین حمله به این پایگاه محسوب می‌شود. حزب الله در حملات گذشته، پایگاه مرون را با موشک های ضدزره دوربرد، راکت و مهمات توپخانه‌ای به طور موفقیت آمیزی مورد حمله قرار داده بود.

دبیرکل حزب الله در سخنرانی بعد از حمله تروریستی اسرائیل در بیروت که منجر به شهادت صالح العاروری، نائب رئیس دفتر سیاسی حماس شد، اعلام کرد که حزب الله پاسخ حملات تروریستی اسرائیل را در میدان نبرد خواهد داد. با تعیین این معادله در ازای هر حمله تروریستی اسرائیل علیه اعضای ارشد حزب الله، مناطق مهمی در شمال فلسطین اشغالی زیر آتش سنگین حزب الله قرار گرفته است. این معادله شاید در ظاهر متوازن نباشد اما گویای ضعف اسرائیل در میدان نبرد و قدرت بالای آنها در انجام حملات تروریستی است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.