حزب الله پنجمین پهپاد هرمس اسرائیل را سرنگون کرد (ویدیو)

دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 10:41
https://iswnews.com/?p=117307

حزب الله یک فروند از پهپادهای هرمس ۴۵۰ ارتش اسرائیل در آسمان منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان سرنگون کرد.

حزب الله پنجمین پهپاد هرمس اسرائیل را سرنگون کرد (ویدیو)

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” نیروهای یگان دفاع هوایی حزب الله شامگاه ۲ اردیبهشت ماه، موفق به انهدام یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ متعلق به ارتش اسرائیل در آسمان منطقه العیشیه واقع در جنوب لبنان شدند.

دریادار دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز با تایید این خبر افزود که یکی از پهپادهای ارتش این رژیم به دلیل اصابت موشک زمین به هوای حزب الله در جنوب لبنان ساقط شده است.

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام، این پنجمین پهپاد اسرائیل است که توسط حزب الله و در جریان جنگ اخیر منهدم می‌شود. حزب الله پیش از این پهپاد، دو فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ و هارون ۱ را در تاریخ های ۱۴ آبان و ۲۷ آبان ماه و یک فروند پهپاد هرمس ۴۵۰ را در ۷ اسفند ۱۴۰۲ و یک فروند پهپاد هرمس ۹۰۰ را در ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در آسمان مناطق جنوبی لبنان سرنگون کرده است.

پهپاد هرمس ۴۵۰ از جمله پهپادهای شناسایی-رزمی کلاس متوسط ارتش اسرائیل است که نقش موثر و بسیار مهمی در شناسایی مواضع و تحرکات میدانی رزمندگان حزب الله در مرزهای جنوبی دارد. پهپادهای اسرائیل تاکنون بیش از ۱۰ عملیات تروریستی در جنوب لبنان انجام داده‌اند که منجر به شهادت تعدادی از مقامات ارشد و فرماندهان میدانی حزب الله و دیگر گروه‌های مقاومت شده است.

ویدیوی حزب الله از لحظه انهدام پهپاد هرمس ۴۵۰ اسرائیل
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.