ترور هدفمند فرمانده تحریر الشام در حمله FPV ارتش سوریه

دوشنبه 3 اردیبهشت 1403 - 17:27
https://iswnews.com/?p=117382

یکی از فرماندهان ارشد مسلحین هیئت تحریر الشام در نتیجه حمله ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری کشته شد.

ترور هدفمند فرمانده تحریر الشام در حمله FPV ارتش سوریه

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” ارتش سوریه چند روز قبل با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری (FPV)، ابوعبدالله آغا، یکی از فرماندهان ارشد هیئت تحریر الشام در منطقه کبانی واقع در شمال لاذقیه را مورد هدف قرار داد. ابوعبدالله آغا روز گذشته بر اثر شدت جراحات وارده کشته شد.

ابوعبدالله آغا اصالتاً اهل دمشق بوده و فرمانده یکی از گردان‌های “تیپ عثمان بن عفان” هیئت تحریر الشام بود. همچنین ابوعبدالله طراح چند عملیات مسلحین علیه مواضع ارتش سوریه در محورهای شمال لاذقیه و جبهات مختلف استان ادلب بوده است.

تصاویری از ابوعبدالله

شایان ذکر است استفاده ارتش سوریه از کوادکوپترهای انتحاری (FPV) علیه مسلحین، برای اولین‌بار در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی گزارش شد. طی دو ماه اخیر، ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری، بیش از ۱۰۰ خودرو، مقر و محل تجمع مسلحین را مورد هدف قرار داده است و تعداد حملات روز به روز در حال افزایش می‌باشد.

ساخت کوادکوپترهای انتحاری به دلیل ارزان بودن قطعات و در دسترس بودن آنها نسبت به پهپادهای انتحاری، آسان‌تر خواهد بود. همچنین گفته می‌شود پس از آنکه ارتش روسیه تجربه زیادی در بهره برداری و استفاده از این نوع پرنده‌ها در جبهات اوکراین به دست آورد، آن را در اختیار سوری‌ها قرار داده است تا با استفاده از FPV ها خسارات موثرتری به مسلحین وارد کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.