ارتش اسرائیل پس از استعفای هالیوا، ملزم به تعیین یک فرمانده جدید برای بخش اطلاعات خواهد بود. رسانه‌های عبری زبان از ژنرال شلومی بایندر، ژنرال لیور کارملی و ژنرال نیتزن الون به عنوان جانشین‌های احتمالی هالیوا یاد می‌کنند و تا این لحظه به طور دقیق مشخص نیست که چه کسی ریاست امان را برعهده خواهد گرفت.

پس از استعفای هالیوا، رئیس بعدی اداره اطلاعات ارتش رژیم اسرائیل چه کسی خواهد بود؟

آهارون هالیوا، رئیس شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی (امان) روز گذشته با اعلام بازنشستگی از ارتش، نامه استعفای خود را به هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم تسلیم کرد. استعفای هالیوا با هماهنگی هرتزی هالوی انجام شده و مورد موافقت یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل قرار گرفت.

پس از استعفای هالیوا، ارتش اسرائیل اکنون باید رئیس جدید اداره اطلاعات نظامی را تعیین کند. رسانه‌های عبری زبان از ژنرال شلومی بایندر (فرماندهی سابق تیپ گولانی و رئیس بخش عملیات ارتش اسرائیل)، ژنرال لیور کارملی (از فرماندهان اداره دفاع سایبری اسرائیل)، ژنرال نیتزن الون (فعال در پرونده شناسایی محل اسرای اسرائیلی و آزادی آنان) و ژنرال اِران نیف (فرمانده اداره دفاع سایبری اسرائیل) به عنوان نامزدهای اصلی ریاست امان یاد می‌کنند.

رئیس سابق امان در نامه استعفای خود به رئیس ستاد ارتش اسرائیل نوشت: «نیروهای اطلاعاتی تحت امر من به وظیفه‌ای که به ما سپرده شده بود، عمل نکردند. من تا ابد درد وحشتناک جنگ را با خود به دوش می‌کشم. وقتی جنگ شروع شد، در خصوص استعفا از سمت خود با شما گفتگو کردم؛ اکنون پس از گذشت حدودا شش ماه و همزمان با شروع تحقیقات، زمان بازنشستگی فرا رسیده است.»

نامه رئیس امان به رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل

گفته می‌شود هالیوا تا زمان انتخاب جانشین به مسئولیت خود در اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل ادامه خواهد داد. ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای از هالیوا به دلیل ۳۸ سال خدمت در این نهاد قدردانی و اعلام کرد او کمک‌های فراوانی برای برقراری امنیت در طول دوران خدمت خود انجام داده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.