نیروهای مسلح یمن با انتشار بیانیه‌ای از هدف قرار دادن کشتی انگلیسی آندرومدا استار و سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی MQ-9 خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش یمن کشتی انگلیسی آندرومدا استار (ANDROMEDA STAR) را در دریای سرخ با چند فروند موشک دریایی مناسب مورد هدف قرار داده است.

همچنین نیروهای پدافند هوایی ارتش یمن یک فروند پهپاد MQ-9 آمریکایی را در آسمان استان صعده مورد هدف قرار داده و سرنگون کردند.

بیشتر بخوانید: ارتش یمن پهپاد MQ-9 آمریکا را سرنگون کرد (ویدیو)

ویدیو: لحظه انهدام پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا توسط پدافند ارتش یمن در آسمان استان صعده در شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه

انهدام پهپاد MQ-9 آمریکایی در استان صعده، هفتمین عملیات موفق انصارالله علیه این نوع پهپاد در طول سالهای اخیر محسوب می‌شود و پیش از این نیز شش فروند از پهپادهای MQ-9 در آسمان استان های صنعا، الحدیده، ذمار، مارب و دریای سرخ منهدم شده است.

سرتیپ سریع در پایان بیانیه خود مجددا تصریح کرد، نیروهای مسلح یمن در حمایت مستمر خود از مردم فلسطین، از انجام عملیات نظامی بیشتر علیه دشمن اسرائیلی و حامیانش یعنی دشمن آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب و اقیانوس هند دریغ نخواهد کرد. وی همچنین افزود، این عملیاتها متوقف نخواهد شد مگر اینکه حملات و محاصره مردم فلسطین در نوار غزه متوقف شود.

ستاد فرماندهی ارتش تروریستی آمریکا در غرب آسیا (سنتکام) نیز در آخرین بیانیه خود تایید کرد که انصارالله سه فروند موشک بالستیک ضد کشتی به سمت دو کشتی در دریای سرخ شلیک کرده است و در نتیجه این حمله، یک موشک به نفتکش متعلق به بریتانیا اصابت کرده و کشتی آسیب دیده است. طبق گزارش مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا، این حمله روز گذشته ۷ اردیبهشت ماه و در فاصله ۱۴ مایل دریایی غرب المخا خبر داد.

بیشتر بخوانید: حمله موشکی و پهپادی ارتش یمن به بندر ایلات و کشتی داروین

کشتی آندرومدا استار (ANDROMEDA STAR) یک نفتکش انگلیسی با پرچم پاناما است که از سال ۲۰۰۹ میلادی در حال فعالیت است. طبق اطلاعات سایت های موقعیت یابی دریایی، این کشتی از مبدأ بندر پورت سعید مصر یا بندر پورت سودان به سمت خلیج عدن حرکت کرده و سپس به سمت مقصد روسیه یا هند حرکت کرده است. این اطلاعات متناقض نشان می‌دهد که این کشتی در حال جابجایی محموله‌ای مرتبط با اسرائیل یا انگلیس بوده و برای گمراه ساختن نیروهای اطلاعاتی گروه‌های مقاومت اقدام به نشر اطلاعات غلط کرده است.

حمله موشکی ارتش یمن به کشتی انگلیسی آندرومدا استار ۷۳مین عملیات رسمی یمنی‌ها علیه کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند است.

ویدیوی ارتش یمن از رصد و شلیک یک فروند موشک زمین به هوا به سمت پهپاد MQ-9 ارتش آمریکا در آسمان استان صعده

طبق اظهارات منبع میدانی تحولات جهان اسلام در یمن، نیروهای انصارالله دقایقی پس از انهدام پهپاد آمریکایی برای دستیابی به لاشه آن به منطقه مورد نظر اعزام شدند و تصاویر آنرا پیش از حمله هوایی احتمالی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضبط کردند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.