مقاومت اسلامی بحرین در اولین عملیات خود، مواضع رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی ایلات را مورد هدف قرار داد؛ انجام این عملیات در بازه زمانی فعلی چه معنایی دارد؟

گروه مقاومت اسلامی بحرین به نام سرایا الاشتر در ۸ اردیبهشت ماه شرکت حمل و نقل زمینی “تراک نت” در شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داد. این حمله که اولین حمله خارجی گروه مقاومت سرایا الاشتر محسوب می‌شود، باعث تعجب بسیاری از تحلیلگران منطقه‌ای و بین‌المللی شد.

بیانیه سرایا الاشتر

جزئیاتی در خصوص گروه مقاومت سرایا الاشتر
بر اساس اطلاعات موجود، این گروه در سال ۲۰۱۲ میلادی (بعد از سرکوب اعتراضات بحرین در سال ۲۰۱۱) تاسیس شد و برای مقابله با حکومت آل خلیفه در بحرین اقدامات سیاسی و مسلحانه انجام می‌دهد. طبق ادعای منابع نزدیک به دولت بحرین و رسانه‌های غربی، تعدادی از افراد مخالف حکومت آل خلیفه برای فرار از مجازات از بحرین گریخته و در ایران ساکن شدند و سپس این گروه مقاومت را تشکیل دادند.

رسانه‌های ضد محور مقاومت مدعی هستند که رهبری این گروه بر عهده “أحمد یوسف سرحان” (معروف به أبو منتظر) و “جاسم أحمد عبد الله” (معروف به ذوالفقار) دو شهروند بحرینی فراری و ساکن ایران می‌باشد؛ علی‌رغم گذشت چندین سال، تاکنون رسانه‌های غربی و بحرینی اسناد قابل استنادی در این رابطه منتشر نکرده‌اند.

سرایا الاشتر در سال ۲۰۱۴ از سوی کشورهای امارات، کانادا، مصر، عربستان سعودی و کویت به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شد. آمریکا نیز در سال ۲۰۱۸، این گروه را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کرد.

انجام این حمله از مبداء بحرین، پیام‌های مختلفی برای دوستان و دشمنان محور مقاومت داشته و از جهات گوناگون قابل بررسی می‌باشد. به نظر می‌رسد محور مقاومت رفته رفته به دنبال افزایش فشارها بر رژیم اسرائیل می‌باشد و در ماه‌های آینده نیز شاهد فعال‌سازی سایر ظرفیت‌های محور مقاومت علیه محور شرارت خواهد بود.

ویدیوی حمله پهپادی سرایا الاشتر به سرزمین‌های اشغالی
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. گپ جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۰

    تا اونجایی که ما دیدیم فلسطینی ها از اسم این گروه دلخور شدن

    پاسخ
  2. فرزند ایران یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰

    یعنی اگر از خاک بحرین چنین اقدامی می کنن واقعا دمشان گرم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.