آتش‌سوزی در انبار شرکت اسرائیلی وایلدبریز در قزاقستان (ویدیو)

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 22:43
https://iswnews.com/?p=117943

در ادامه آتش‌سوزی‌های سریالی در شرکتهای وابسته به رژیم اسرائیل در قزاقستان، انبار شرکت وایلدبریز در شهر آلماتی، بزرگ‌ترین شهر کشور قزاقستان در ۱۲ اردیبهشت توسط افراد ناشناس به آتش کشیده شد.

آتش‌سوزی در یکی از بخش‌های انبار اجاره‌ای وایلدبریز رخ داد. به گزارش اورژانس محلی، این حادثه به سرعت کنترل شد و همه افراد حاضر در ساختمان به موقع تخلیه شدند و به کسی آسیبی وارد نشد.

گفته می‌شود در جریان این حادثه یک نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده است و علت آتش سوزی نیز دستکاری انسانی عنوان شده است.

بر اساس گمانه‌زنی‌های منابع محلی، به آتش کشیده شدن انبار شرکت وایلدبریز در اعتراض و واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم نوار غزه صورت گرفته است.

ویدیویی از انبار شرکت وایلدبریز در آلماتی

شرکت وایلدبریز (WildBerries) بزرگترین شرکت خرده فروشی آنلاین روسیه است. این شرکت در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط تاتیانا باکالچوک تأسیس شد. علاوه بر روسیه، وایلدبریز به ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و رژیم صهیونیستی خدمات می دهد.

شرکت وایلدبریز ارتباط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد و از ۸ دسامبر ۲۰۲۰ فروش خود در سرزمین های اشغالی را آغاز کرد. در بخش اروپایی سایت وایلدبریز نیز نام رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از مکانهایی که در آن فعالیت میکند درج شده است.

رئیس و بزرگترین سهامدار این شرکت (۹۹%) تاتیانا باکالچوک است که ارتباطات عمیقی با رژیم صهیونیستی دارد. همسر تاتیانا باکالچوک، ولادیسلاو باکالچوک نیز بعنوان یکی از بنیانگذاران شرکت وایلدبریز دارای ارتباطات قوی با رژیم اسرائیل است.

تاتیانا باکالچوک و همسرش ولادیسلاو باکالچوک

عموی ولادیسلاو، یونا باکالچوک ساکن شهر پتا-تیکوا در تل آویو است. این شخص در ۲۰ سال گذشته، به عنوان مدیر فروش استراتژیک شرکت بین المللی آی تی ماتریک گلوبال سرویسز (Matrix Global Services) بوده است. از مشتریان او می توان به وزارت دفاع رژیم و ستاد کل ارتش رژیم صیهونیستی درکنار دیگر نام های بزرگ اشاره کرد.

یونا باکالچوک، عموی ولادیسلاو

همچنین ولادیسلاو یک پسر عموی دیگر در سنت پترزبورگ دارد که صاحب سه شرکت رسانه‌ای با درآمد چند میلیونی است. موفق ترین آنها، با درآمد ۴۰۰ میلیون روبل در سال ۲۰۲۰، آژانس تبلیغاتی “Northern capital” می باشد که مارک ولفسون (Mark Wolfson) معروف صهیونیستی، رئیس NTV-Mira Israel، توسط این آژانس تبلیغاتی شناخته شد.

مارک ولفسان

نکته مورد اهمیت دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که یکی از اعضای این شرکت، با سمت آنالیست امنیت سایبری، به نام الکساندر میکائیلچنکو (Alexander Mikhalchenkov) یک اسرائیلی است و در سرزمین های اشغالی و در تل آویو زندگی می کند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که به احتمال زیاد پشتیبانی نرم افزاری و امنیت سایبری این شرکت در تل آویوا قرار دارد.

الکساندر میکائیلچنکو آنالیست امنیت سایبری شرکت وایلدبریز

همه این موارد و ارتباطاتی که این شرکت با رژیم صهیونیستی دارد، گمانه‌زنی ها در خصوص هدفمند بودن آتش سوزی در انبار شرکت وایلدبریز تقویت می‌کند.

لازم به ذکر است در ۲۶ دی ۱۴۰۲ نیز یکی دیگر از انبارهای اصلی این شرکت در روستای شوشاری در سنت پترزبورگ روسیه دچار آتش سوزی شدید شده بود. (تصویر خبر) مساحت آتش سوزی حدود ۷۰ هزار متر مربع گزارش شد و وایلدبریز در آن حادثه حدود ۱۵ میلیارد روبل خسارت دید.

در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ شرکت صهیونیستی در منطقه آسیای مرکزی فعالیت می کنند که از طریق واسطه ها با صهیونیست ها ارتباط برقرار می کنند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.