راکت‌های حزب الله جنگل‌های کریات شمونه را به آتش کشید

شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 20:55
https://iswnews.com/?p=118126

حزب الله لبنان در پاسخ به حمله هوایی رژیم اسرائیل علیه منطقه طیرحرفا و شهادت غیرنظامیان لبنانی، مناطق یفتاح و کریات شمونا در سرزمینهای اشغالی را با ده‌ها فروند راکت مورد هدف قرار داد.

گفته میشود در این حمله دستکم ۳۵ راکت به سمت کریات شمونا شلیک شده است. اصابت راکت‌های حزب الله به کریات شمونه موجب آتش سوزی گسترده‌ در این منطقه شد.

سخنگوی شهرک کریات شمونه اعلام کرد که ۲۰ فروند از راکتها در داخل کریات شمونا اصابت کرده است و در جریان این حمله، ده ها خودرو و خانه تخریب شده و امکانات عمومی و زیرساخت ها به شدت آسیب دیده است.

آتش سوزی گسترده‌ پس از اصابت راکت‌های حزب الله به کریات شمونه

مقاومت به تدریج به سمت معادله “پاسخ متقابل” در برابر اسرائیل می‌رود. این حمله را می‌توان پاسخ مناسب حزب الله به شلیک متعدد بمب های فسفری و آتش زای صهیونیست‌ها علیه شهرک ها و روستاهای جنوبی لبنان دانست.

البته حمله به کریات شمونه تنها یکی از چند حمله راکتی و موشکی حزب الله به مواضع اسرائیلی بود. طی دو روز گذشته، رزمندگان حزب الله در چندین نوبت با استفاده از آتش توپخانه و موشکهای ضدزره، مواضع و تجهیزات نظامی اسرائیلی در شمال سرزمینهای اشغالی را مورد هدف قرار داده اند.

از زمان آغاز تجاوز نظامی رژیم اسرائیل علیه نوار غزه تاکنون، حزب الله و متحدانش تقریباً به‌صورت همه روزه مواضع و پایگاههای رژیم اسرائیل را مورد هدف قرار داده اند و بیشتر شهرکهای صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی خالی از سکنه شده است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.