تحولات سوریه، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

سه شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 18:09
https://iswnews.com/?p=118193

گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که یکی از عناصر انتحاری این گروه به نام ابوابراهیم الانصاری، پس از عبور از موانع فیزیکی و نظامی، خودروی بمب گذاری شده خود را در مقر نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شهرک الشحیل واقع در استان دیرالزور منفجر کرد که طی این عملیات، ۲۳ تن از نیروهای SDF کشته و زخمی شدند.

۱- حلب:
– در ۱ اردیبهشت ماه، مسلحین تحت حمایت ترکیه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در روستای الدادات واقع در شمال منبج را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند.
– در ۱ اردیبهشت ماه، پهپادهای ارتش ترکیه به ایستگاه نفت سعیده در منطقه القحطانیه در حومه قامشلی حمله کردند. در پی این حمله بخش‌هایی از ایستگاه نفت تخریب شد.
– در ۲ اردیبهشت ماه، نیروهای ارتش ترکیه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در اطراف منبج واقع در استان حلب را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند.
– در ۳ اردیبهشت ماه، در نتیجه درگیری‌های مسلحانه میان عشایر سوری در شهر جرابلس واقع در استان حلب، ۵ نفر از جمله یک زن کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.
– در ۳ اردیبهشت ماه، ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری (FPV)، مواضع مسلحین در روستای کفرنوران واقع در غرب حلب را مورد هدف قرار داد.
– در ۹ اردیبهشت ماه، مواضع شبه نظامیان کُرد در حومه شهر تل رفعت واقع در استان حلب، هدف حمله توپخانه‌ای مسلحین تحت حمایت ترکیه قرار گرفت.
– در ۱۱ اردیبهشت ماه، ارتش سوریه، مواضع مسلحین هیئت تحریر الشام در روستای کفرتعال و کفرعمه واقع در غرب حلب را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.
– در ۱۳ اردیبهشت ماه، نیروهای ارتش ترکیه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در اطراف منبج واقع در استان حلب را هدف حمله توپخانه‌ای قرار دادند.
– در ۱۴ اردیبهشت ماه، پهپادهای ارتش ترکیه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه در روستای دیرقاق واقع در استان حلب را مورد هدف قرار دادند.
– در ۱۵ اردیبهشت ماه، ارتش سوریه با شلیک یک فروند موشک ضدزره هدایت شونده خودروی مسلحین گروه تروریستی فیلق الشام در جبل الشیخ برکات در نزدیکی شهر داره عزه واقع در غرب استان حلب را مورد حمله و اصابت قرار داد.
– در ۱۸ اردیبهشت ماه، ارتش سوریه با استفاده از هشت فروند کوادکوپتر انتحاری (FPV)، مواضع مسلحین در محور کباشین و الابزمو واقع در غرب حلب را مورد هدف قرار داد.

۲- ادلب:
– در ۲ اردیبهشت ماه، مواضع مسلحین در منطقه دیرسنبل واقع در استان ادلب هدف حمله توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.
– در ۲ اردیبهشت ماه، ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری (FPV) مواضع مسلحین در روستای آفس واقع در ادلب را مورد حمله قرار داد.
– در ۳ اردیبهشت ماه، مواضع مسلحین در منطقه الباره واقع در جنوب ادلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.
– در ۴ اردیبهشت ماه، ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری (FPV)، یک دستگاه خودروی متعلق به مسلحین را در اطراف شهرک تقاد واقع در استان حلب مورد هدف قرار داد.

در ۸ اردیبهشت ماه، مسلحین هئیت تحریر الشام در جریان یورش به مقر نظامیان سوری (الفوج ۴۶) در غرب حلب، دو عراده تانک ارتش سوریه را به غنیمت گرفتند.

۳- درعا:
در ۲۵ اردیبهشت ماه، یک بمب کنار جاده‌ای در مسیر خودروی حامل نیروهای ارتش سوریه در اطراف شهر نوی منفجر شد. جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

۴- دیرالزور:
– در ۱ اردیبهشت ماه، نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) و نظامیان آمریکایی با سران قبایل محلی و مقامات استان دیرالزور در شرق سوریه دیدار و گفتگو کردند. در این نشست، موضوعاتی مانند مسائل امنیتی، تهدیدات ترکیه، داعش و دولت سوریه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
– در ۲۱ اردیبهشت ماه، گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که یکی از عناصر انتحاری این گروه به نام ابوابراهیم الانصاری، پس از عبور از موانع فیزیکی و نظامی، خودروی بمب گذاری شده خود را در مقر نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شهرک الشحیل واقع در استان دیرالزور منفجر کرد که طی این عملیات، ۲۳ تن از نیروهای SDF کشته و زخمی شدند.
– در ۲۲ اردیبهشت ماه، بر اثر اصابت راکت شلیک شده از سمت مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه و کردها به شهر المیادین در استان دیرالزور، دو غیرنظامی سوری زخمی شدند.

۵- حسکه:
– در ۲ اردیبهشت ماه، بر اثر انفجار در مسیر خودروی متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در اطراف شهر الشدادی واقع در استان حسکه، یکی از فرماندهان میدانی SDF به نام «نهاد دورمش» کشته شد.
– در ۲ اردیبهشت ماه، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) یک عملیات امنیتی جهت بازداشت عناصر مخفی داعش و بازرسی از بخش‌های مختلف اردوگاه الهول واقع در استان حسکه آغاز کردند.
– در ۳ اردیبهشت ماه، حدود ۴۰ دستگاه کامیون متعلق به ائتلاف آمریکایی از مرز کردستان عراق و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید وارد پایگاه‌های آمریکا در استان حسکه سوریه شدند.

۶- رقه:
در ۱۰ اردیبهشت ماه، عناصر گروه تروریستی داعش به مواضع ارتش سوریه در مناطق الرصافه و المنصوره واقع در استان رقه یورش بردند و درگیری شدیدی میان آنها و نظامیان سوری به وقوع پیوست. در جریان این درگیری، چند تن از عناصر داعش کشته و زخمی شدند.

۷- حمص:
در ۱۴ اردیبهشت ماه، عناصر گروه تروریستی داعش، سه مقر ارتش سوریه در منطقه الکوم در شمال السخنه واقع در استان حمص را مورد هدف قرار دادند که طی این حملات، دستکم ۱۳ تن از نظامیان سوری به شهادت رسیدند.

۸- دمشق:
در ۱۳ اردیبهشت ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی تعدادی موشک به سمت اهدافی در حومه شهر دمشق شلیک کردند که منجر به زخمی شدن هشت نظامی و وقوع خسارات مادی شد.

۹- در ۴ اردیبهشت ماه، وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن ۱۵ تن از نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در شمال عراق و ۴ تن از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شمال سوریه خبر داد.

۱۰- در ۴ اردیبهشت ماه، نیروی دریایی سوریه با همکاری نیروی دریایی روسیه رزمایش مشترک نیروهای دریایی را در پایگاه طرطوس آغاز کردند.

۱۱- بشار جعفری، سفیر سوریه در روسیه در حاشیه دوازدهمین نشست بین المللی نمایندگان ارشد مسئول امنیت در موسکو اعلام کرد: “دمشق به طور جدی در حال بررسی پیوستن سوریه به گروه بین المللی بریکس است.”

۱۲- در ۸ اردیبهشت ماه، توپخانه‌ی ارتش سوریه در عملیاتی با پشتیبانی پهپادهای شناسایی گروه‌های مقاومت، مقر و استحکامات تروریست‌های تحریر الشام در جبهه کفرعمه، کفرتعال، الاتارب و القصر الوساطه واقع در غرب استان حلب را مورد حمله قرار دادند.

۱۳- در ۱۶ اردیبهشت ماه، جنگنده‌های ارتش روسیه و سوریه طی عملیاتی مشترک، مخفیگاه‌های متعلق به گروه تروریستی داعش در مثلث الرصافه-السخنه-دیرالزور در صحرای سوریه را مورد هدف قرار دادند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.