سیل ایرانی به نام الاقصی

چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15:12
https://iswnews.com/?p=118272

اواسط آوریل ۲۰۲۴ نقطه عطف جدیدی در تاریخ بشریت و به ویژه در غرب آسیا شد. اول، ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بود که فلسطینی ها شکنندگی جوهره صهیونیستی را نشان دادند و سپس ایرانی ها به راحتی از پدافند هوایی “جهان استکبار” عبور کردند و آن را شکستند. شاید اسماً موشک ها و پهپادهای ایرانی پاسخی به حمله رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری ایران در دمشق و ترور فرماندهان ایرانی بود، اما همه ناظران هر دو طرف درگیری می‌دانند که اقدامات تهران بخشی از عملیات سیل الاقصی (طوفان الاقصی) است.

خوانندگان می توانند از اینجا در مورد خساراتی که صهیونیست ها از حمله موشکی و پهپادی ایران متحمل شدند مطلع شوند: عملیات وعده صادق؛ کدام یک از مواضع رژیم اسرائیل در حمله تلافی‌جویانه ایران مورد هدف قرار گرفتند؟

نکات ظریف تاکتیک حمله ایران بسیار جالب توجه است. یک تحلیلگر با نام «فادی قرآن» می نویسد: تحلیل من این است که مقیاس حمله ایران، تنوع مکان‌هایی که مورد هدف قرار گرفت و تسلیحاتی که مورد استفاده قرار گرفت؛ اسرائیل را مجبور کرد که بیشتر فناوری‌های ضد موشکی آمریکا و خودش را که در سطح منطقه دارند برملا کند. اما برعکس، ایرانی‌ها از هیچ سلاحی که اسرائیل نمی‌دانست استفاده نکردند، بلکه فقط از تعداد زیادی از آنهایی که همه از آن مطلع بودند استفاده کرد. اما احتمالاً ایرانی‌ها اکنون تقریباً به نقشه کاملی از سیستمهای دفاع موشکی اسرائیل و همچنین مکان‌هایی که آمریکا در اردن و خلیج فارس دارد، به دست آوردند. همچنین ایران اکنون به خوبی می داند که پس از حمله، چقدر طول می کشد تا آمریکا و اسرائیل سیستمهای دفاعی خود را آماده کنند، و یا اینکه جامعه اسرائیل چگونه به حملات ایران واکنش نشان می دهد و …».

قابی ماندگار از عملیات “وعده صادق” که برای همیشه خواهد درخشید.

لازم است در اینجا به واکنش‌ها در اردوگاه دشمن نیز توجه شود:

آمریکایی‌ها به وجود سلاح‌های پیشرفته در جمهوری اسلامی و موفقیت آمیز بودن مانورهای تاکتیکی آنها اذعان می‌کنند. اما صهیونیست ها، بلافاصله پس از حمله، سانسور شدید را آغاز کردند که منجر به ممنوعیت انتشار هرگونه اطلاعات در مورد پایگاه های هوایی بمباران شده در نواتیم و نقب شد. با این وجود، شایعاتی در میان صهیونیست ها درباره کشته شدن کارمندان موساد وجود دارد.

در اینجا ذکر این نکته مهم ضروری است که شکافی که در داخل کابینه نتانیاهو در ارتباط با عملیات حماس در ۷ اکتبر شکل گرفت، پس از حمله ایران تشدید شده است. دولت تروریستی لیکود واقعا سردرگم است و نمی‌داند چه باید بکند و با مشکلات زیادی در داخل و خارج از موجودیت منحوس خود مواجه است و واکنش نظامی ایران وضعیت نتانیاهو را بیش از پیش تشدید کرده است.

آمریکایی ها که خود را همواره حامی و پشتیبان صهیونیست ها معرفی میکنند، در واکنش به اتفاقات اخیر، به شوآف و تظاهر اکتفا کرده اند. این اقدام بایدن به منزله نمایش نارضایتی اش از رفتار نتانیاهو تعبیر می‌شود. در واقع حتی سرسخت‌ترین دوستان صهیونیست‌ها (آمریکا) هم می‌دانند که «لیکودی ها و افراط‌گرایان تلمودی» می‌خواهند افق جنگ را به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی گسترش دهند، موضوعی که همگان با آن مخالف اند و باید جلوی آن را گرفت. مخالفان لیکود در سرزمینهای اشغالی نیز با دیدن حوادث اخیر، انگیزه بیشتری برای اعمال فشار بر ائتلاف حاکم بر دولت صهیونیستی به دست آورده اند. خلاصه اینکه پایان نتانیاهو و دژخیمان متعصبش مانند بن گویر و اسموتریچ بسیار نزدیک به نظر میرسد.

اثر هنری صالح کوشکی به نام “وعده الصادق”

در پایان باید دو نتیجه گرفت:

۱- جهان غرب مستکبر به رهبری آنگلوساکسون‌ها بالاخره اولویت های سیاست خارجی اش را تغییر داده است. اکنون تمرکز آمریکا و اروپا بر اروپای شرقی، اوراسیا و شرق آسیا است. در واقع دولت صهیونیستی تبدیل به بار اضافه‌ای شده است که غرب نهایتا قطعا از آن خلاص خواهد شد. واشنگتن به حمایت از صهیونیست ها ادامه خواهد داد، اما هر سال پشتیبانی و همکاری‌های نظامی-سیاسی به مرور ضعیف و ضعیف‌تر خواهد شد.

۲- قدرت و نقش منطقه‌ای ایران روز به روز در حال افزایش است تا جایی که حتی علاوه بر غرب آسیا، حل و فصل بعضی از مسائل در شمال آفریقا هم بدون جمهوری اسلامی دشوار است. در این راستا، کفه‌های قدرت به تدریج به نفع محور مقاومت متمایل می‌شود؛ در این حالت رژیم صهیونیستی و عروسکهای خیمه شب بازی اش (دول عربی دست نشانده و غربگرا) یا باید تسلیم شوند و یا در غیر اینصورت باید تصمیم به آغاز یک “جنگ بزرگ” بگیرند که آن هم به نوبه خود دست تهران را در رابطه با اشغالگران و نوچه‌هایش باز خواهد کرد و محور مقاومت متحدتر و منسجم‌تر خواهد شد.

از این رو به قطعیت باید گفت که فروپاشی موجودیت صهیونیستی دور از دسترس نیست. زمان نشان خواهد داد که تسلیم دشمن به چه شکل خواهد بود. آیا این تسلیم شدن پس از یک سلسله عملیات فلسطینی ها خواهد بود که اقتصاد رژیم صهیونیستی را از کار می اندازد یا اقدامات هماهنگ همه اعضای محور مقاومت؟

کابینه نظامی لیکود از قبل به این فکر می کند که چگونه از خود در برابر حملات احتمالی که پیش‌تر ذکر شد دفاع کند، اما ژولیوس سزار می گوید: “بزرگترین دشمن در جایی که آخرین بار به آن نگاه می کنید پنهان می شود!” من نمی‌خواهم پیدا کردن این دشمنان را برای صهیونیست‌ها آسان کنم، فقط به سه نکته اشاره میکنم، جاده بزرگ ابریشم هم اکنون هم مسدود شده است، اینترماریوم یک واقعیت است و منافقان هاشمی به زودی کشته خواهند شد!

نوشته شده توسط دمیر نظرف
منتشر شده در سات فرونت با کمی ویرایش و فارسی سازی

دمیر نظرف
دمیر نظرف
روزنامه نگار و متخصص در امور غرب آسیا
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.