سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن با حضور در راهپیمایی مردم یمن در میدان السبعین شهر صنعا بیانیه ای را در خصوص حملات اخیر ارتش یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی و کشتی های وابسته به آنها اعلام کرد.

طبق این بیانیه نیروهای مسلح یمن سه عملیات خاص را بر روی سه کشتی انجام دادند که جزئیات آن به شرح زیر می‌باشد:

– ارتش یمن در اولین عملیات، کشتی اسرائیلی ام‌اس‌سی الکساندرا (MSC ALEXANDRA) را در دریای عرب با تعدادی موشک بالستیک هدف قرار داد.

– دومین عملیات در چارچوب مرحله چهارم تشدید تنش انجام شد و نیروی دریایی، نیروی پهپادی و نیروی موشکی طی عملیات مشترکی کشتی یانیس (YANNIS) تابع شرکت دریایی مدیترانه شرقی یونان در هنگام عبور از دریای سرخ با هدف قرار دادند. روند هدف گیری این کشتی پس از آن صورت گرفت که سه کشتی متعلق به همین شرکت، در روزهای چهارم و پنجم این ماه (ماه می میلادی) وارد بنادر فلسطین اشغالی شدند.

– ارتش یمن در سومین عملیات نیز نیروی موشکی کشتی اسرائیلی اسکس (ESSEX) را در حالی که به نقض تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی مشغول بود، با تعدادی موشک در دریای مدیترانه هدف قرار داد.

کشتی ام‌اس‌سی الکساندرا یک کشتی کانتینربر با پرچم پاناما است که از سال ۲۰۱۰ میلادی در حال فعالیت است. کشتی یانیس نیز یک کشتی باری عمومی است که از سال ۲۰۰۹ میلادی با پرچم مالت فعالیت می‌کند. کشتی اسکس نیز یک تانکر مواد شیمیایی است که از سال ۲۰۰۹ میلادی با پرچم لیبریا در حال فعالیت است.

سرتیپ سریع در ادامه این بیانیه تاکید کرد، نیروهای مسلح یمن به تمامی شرکت‌هایی که با رژیم صهیونیستی سروکار دارند، مجدداً هشدار می‌دهند که کشتی‌های آنها صرف نظر از مقصد، در منطقه عملیاتی اعلام‌شده هدف قرار خواهند گرفت. نیروهای مسلح یمن با عزم و ایمان کامل به اجرای مرحله چهارم تشدید تنش برای پیروزی مردم مظلوم فلسطین تا پایان تجاوزات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه ادامه می دهند.

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام، حملات ارتش یمن به کشتی‌های یادشده، ۸۲، ۸۳ و ۸۴مین حمله رسمی نیروهای یمنی علیه کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند می‌باشد.

بیشتر بخوانید: حمله ارتش یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی مرتبط با اسرائیل

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.