عناصر جماعه نصره الإسلام و المسلمین در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه پاسگاه ارتش نیجر در بونی واقع در منطقه تلابری در جنوب غرب نیجر را مورد یورش قرار داده و بر آن تسلط یافتند. در این یورش ۴۱ تن از نیروهای ارتش نیجر کشته شده و شش تن دیگر اسیر شدند. در این یورش ۹ دستگاه خودروی نظامی و دو خمپاره انداز و هفت قبضه دوشکا و شش قبضه آرپی‌جی و یک قبضه پی‌کا و تعداد ۵۰ قبضه کلاشینکوف و ۱۲۲ صندوق مهمات و ۱۸۱ خشاب کلاشینکوف به دست عناصر جماعه نصره الإسلام و المسلمین افتاد. در این یورش همچنین ۱۰ خودروی نظامی از جمله ۵ نفر بر منهدم شدند.


لازم به ذکر است که جماعه نصره الإسلام و المسلمین در چند وقت اخیر کمتر در این منطقه عملیات انجام داده بود و بیشتر عملیات‌های تروریستی در این منطقه در چند وقت اخیر از سوی عناصر ولایت ساحل داعش به انجام رسیده بود.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمد شنبه, ۵ خرداد, ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶

    نتیجه وهزینه مخالفت با غرب و آمریکا و فرانسه همینه دیگه.
    کودتای ملیگرایانه کردند و اونارو انداختند بیرون، اونا هم بازوان تروریستیشونو که القاب اسلامی بهشون چسبوندند رو فعال میکنند.
    دقیقا مثل عراق و سوریه و یمن دیگه.
    منتها در عراق و سوریه شدت عملشان شدیدتر و مرکز توجهان است اما با اقدامات محور مقاومت که در نزدیکیشونه تا حدود زیادی خنثی میشه. در نیجر بغیر از واگنر (که اونم غربیه) کسی نیست کمکشون کنه، لذا با یه حمله کوچیک ۵۰ نفر کشته و زخمی میشند.

    کردند د

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.