در حالی که نیروهای رژیم اسرائیل به عملیات نظامی خود در منطقه محاصره شده نوار غزه ادامه می دهند، نبردهای جاری در شمال و جنوب نوار غزه هیچ نشانه ای از کاهش نبردها ندارد و وضعیت انسانی نوار غزه روز به روز بحرانی تر میشود.

نبردها در منطقه جبالیا در شمال نوار غزه ادامه دارد. بر اساس آخرین اطلاعات میدانی، نیروهای رژیم اسرائیل در جنوب اردوگاه جبالیا پیشروی کردند و مجدد وارد قبرستان الفالوجا شده اند. در حال حاضر درگیریها در نزدیکی خیابان الفالوجا و میدان ابوشرخ ادامه دارد.

این مناطق در ماه‌های گذشته نیز تحت کنترل ارتش رژیم صهیونیستی بود و نهایتا مجبور به عقب نشینی از آنها شد. اکنون هم هدف اسرائیل از پیشروی در این مناطق مشخص نیست. مشخصا اسرائیل هیچگاه توانایی پاکسازی، تثبیت و استقرار بلند مدت در این مناطق را ندارد و در نهایت باید از این مناطق عقب نشینی کند.

نوعی بی‌برنامگی و سردرگمی در تحرکات رژیم در شمال نوار غزه دیده می‌شود که نشان می‌دهد اقدامات ارتش اسرائیل در منطقه فاقد دیدگاه استراتژیک منسجم است.

پیشروی نیروهای اسرائیلی در بخش جنوبی اردوگاه آوارگان جبالیا

نبردها در جنوب شهر رفح ادامه دارد و تغییری در خطوط نبرد ایجاد نشده است. اما تصاویری از غرب شهر رفح منتشر شده است که نشان میدهد تانکها و زرهی‌های ریموت کنترل رژیم اسرائیل وارد تل زعرب در غرب رفح شده اند.

تل زعرب مرتفع ترین نقطه در رفح محسوب میشود و بر شهر رفح مشرف است. به نظر میرسد طی روزهای آتی رژیم اسرائیل دامنه عملیات خود را از سمت غرب رفح به مرکز شهر گسترش دهد.

وضعیت نظامی در شهر رفح و حضور تانکهای اسرائیلی در غرب شهر رفح

درگیری‌های روزافزون در نوار غزه موضوع نگرانی جوامع بین‌المللی است و اکنون افکار عمومی جهان خواستار حل و فصل صلح‌آمیز تنش‌های طولانی‌مدت رژیم اسرائیل و فلسطین هستند. با این حال، آخرین تشدید درگیری‌ها نشان می‌دهد که منطقه همچنان مانند یک انبار باروت است و احتمال خشونت و بی‌ثباتی بیشتر وجود دارد.

وزارت بهداشت فلسطین در این منطقه محاصره شده روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد شهدای حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه به ۳۶۰۹۶ نفر رسیده است و بیش از ۸۱۱۳۶ نفر نیز مجروح شده اند.

مشاهده نقشه آنلاین نوار غزه

آخرین وضعیت نظامی در نوار غزه – برای نمایش در اندازه بزرگتر کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.