دیدار وزیر کشور عراق با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران

چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 17:13
https://iswnews.com/?p=118823

وزیر کشور عراق طی سفری رسمی به تهران، با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دیدار و در خصوص برخی مسائل گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در ۹ خرداد ماه با سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد.

الشمری در دیدار با سرلشکر باقری، ضمن تسلیت شهادت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان او اظهار داشت: در این سفر به دلیل اهمیت زیارت اربعین با وزیر کشور و فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی مباحث خود را آغاز کرده‌ایم؛ باتوجه به فصل گرما و شرایطی که وجود دارد، نیازمند هماهنگی بیشتر و تامین تدارکات لازم هستیم.

وی بیان داشت: مسائل دیگری که در این سفر دنبال می‌کنیم، مذاکرات با فرماندهی انتظامی در خصوص موضوعات مرتبط و همچنین گفت‌وگو با فرمانده دانشگاه دفاع ملی در خصوص تحصیل دانشجویان ما در این دانشگاه است. با توجه به سطح آموزشی ایران رویکرد ما اعزام افسران پلیس وزارت کشور عراق برای تحصیل در دانشکده‌های مختلف نظامی و دافوس است که امیدوارم این سطح از تعامل باعث تقویت پیوندها و اشتراک تجربیات شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از ابراز همدردی و محبت دولت و مردم عراق در پی شهادت رئیسی و همراهان وی اظهار داشت: حقیقتا کشور عراق در این حادثه برادری خود را نشان داد و موجب التیام و تسکین مقامات، مسئولان و مردم ایران شد.

سرلشکر باقری بر همکاری مرزبانی دو کشور تاکید کرد و با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب و غیرقانونی در کردستان عراق گفت: توافقنامه‌ای بین دو کشور مبنی بر خلع سلاح و استقرار این گروه‌های تروریستی در اردوگاه‌های تحت کنترل به امضا رسیده که باید به صورت کامل پیگیری و اجرا شود. با همکاری مرزبانی دو کشور باید مسئله قاچاق مواد مخدر و سلاح کنترل شود تا مرز‌های دوطرف امن و مستحکم باشند و روابط تجاری دو کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.