سید حسن نصرالله در سخنرانی امروز به مناسبت بزرگداشت شیخ علی کورانی عالم لبنانی، جنگ فلسطین را جنگ موجودیت و نبردی سرنوشت ساز دانست که سرنوشت فلسطین، لبنان و منطقه را در سطح استراتژیک شکل می دهد.

بخش های مهم سخنرانی امروز حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شیخ علی کورانی عالم لبنانی به شرح زیر است:

– اصرار نتانیاهو به جنگ به وضوح اوضاع را برای رژیم صهیونیستی بدتر می‌کند.

– آنچه آیزنکوت، از اعضای کابینه جنگی دشمن، رئیس سابق ستاد ارتش و صاحب نظریه «دکترین ضاحیه» گفت، نشان دهنده وضعیت خسته ارتش اسرائیل است.

– نگاه ما به این جنگ، جنگ موجودیت و نبردی سرنوشت ساز است. پیروزی در این نبرد تأثیرات مثبتی بر منطقه در همه سطوح خواهد داشت. این نبرد، به معنای آینده فلسطین و همچنین به معنای آینده لبنان است. جبهه لبنان یک جبهه برای پشتیبانی از فلسطین و بخشی از نبردی است که سرنوشت فلسطین، لبنان و منطقه را در سطح استراتژیک شکل می دهد.

– به ارزیابی‌های کسانی که نمی‌دانند یا کسانی که می‌دانند و تکذیب می‌کنند گوش ندهید و ببینید ژنرال‌ها، مسئولان و شهرک نشینان دشمن درباره لبنان چه می‌گویند.

– در مورد عملیات رامیه؛ اگر مجاهدین ما می خواستند به آنجا بروند، می رفتند و اگر می خواستند وارد پایگاه شوند، می‌توانستند.

– همه باید حد و اندازه خود را بدانند و وقتی درباره مخالفت اکثریت لبنانی ها با ایجاد جبهه پشتیبانی از فلسطین صحبت می کنند، بگویند به نمایندگی از چه کسی صحبت می کنند.

– آنچه در انتخابات ریاست جمهوری در لبنان اختلال ایجاد کرد، اختلافات داخلی و دخالت خارجی بود. نبرد در جبهه جنوب و غزه ربطی به انتخابات ریاست جمهوری لبنان ندارد.

– ما از ابتدا گفتیم که نمی خواهیم از آنچه در جنوب می گذرد برای امور داخلی لبنان سوءاستفاده کنیم، اما کسانی در لبنان هستند که در توهم زندگی می کنند.

– نتایج نبرد در جنوب بالاتر و بیشتر از دستاوردهای سیاسی داخلی لبنان است، همانطور که نتایج آزادی جنوب در سال ۲۰۰۰ و پیروزی در سال جنگ ۲۰۰۶ میلادی بیشتر بود.

– رهبران اسرائیل به شمال آمدند تا مقاومت را تا کیلومترها دور کنند، اما پاسخ مقاومت در چند متری محلی که مقامات اسرائیلی می خواستند وارد آنجا شوند، انجام شد.

– جبهه مقاومت بزرگ‌تر، گسترده‌تر، جامع‌تر و قوی‌تر از گذشته شده است.

– ما در جبهه ای هستیم که آینده آن روشن است و پیروزی ما فقط مسئله زمان است.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.