ارتش یمن موشک “فلسطین” را به ایلات شلیک کرد (ویدیو)

سه شنبه 15 خرداد 1403 - 11:45
https://iswnews.com/?p=119073

ارتش یمن با موشک جدیدی به نام “فلسطین” به مواضع ارتش اسرائیل در بندر ایلات حمله کرد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره گفت: «در یاری مردم مظلوم فلسطین و پاسخی به جنایات دشمن صهیونیستی علیه آوارگان منطقه رفح در نوار غزه، نیروی موشکی نیروهای مسلح یمن با موشک بالستیک “فلسطین” که نیروهای مسلح امروز برای اولین بار از آن رونمایی کردند، یک هدف نظامی دشمن اسرائیلی را در منطقه ام الرشراش (ایلات) در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار دادند. این عملیات با موفقیت به هدف خود رسید.»

سرتیپ سریع در پایان این بیانیه تاکید کرد، نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به عملیات نظامی خود در حمایت و یاری مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهند داد.

سامانه‌های پدافندی ارتش اسرائیل صبح امروز در پی حمله یک فروند موشک بالستیک به بندر ایلات فعال شدند.

طبق گزارش رسانه های صهیونیستی این حمله صبح روز گذشته ۱۴ خرداد ماه انجام شده و موشک یمنی توسط سامانه دفاع موشکی پیکان (آرو) با موفقیت در آسمان ایلات رهگیری و منهدم شده است. دریادار دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، نیز مبدا این حمله را سواحل دریای سرخ عنوان کرده است.

این حمله، بیستمین عملیات موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است. ارتش یمن پیش از این حمله، مواضع اسرائیل در بندر ایلات را با پهپادهای صماد ۳ و ۴ و موشک های بالستیک ذوالفقار و همچنین موشک کروز قدس مورد حمله قرار داده بود.

ویدیوی ارتش یمن از لحظه شلیک موشک بالستیک “فلسطین” به سمت مواضع اسرائیل در جنوب فلسطین اشغالی

انصارالله برای نمایش پشتیبانی از مردم فلسطین، سرجنگی این موشک را به رنگ پرچم و چفیه فلسطینی‌ها رنگ کرده است.

کلیات این موشک مشابه موشک خیبرشکن ۲ نیروهای مسلح ایران است و از سوخت جامد استفاده می‌کند و بردی بیش از ۱۸۰۰ کیلومتر دارد. انصارالله در گذشته و در جریان رژه های نظامی ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور ۱۴۰۱) از موشک خیبرشکن ۱ ایران تحت عنوان “حاطم” رونمایی کرده بود. همچنین رسانه‌های روسی در اسفند ۱۴۰۲ مدعی آزمایش موشک هایپرسونیک در یمن شده بودند.

موشک بالستیک خیبرشکن ۲

بیشتر بخوانید: انصارالله موشک هایپرسونیک آزمایش کرد!

رونمایی از موشک جدید و تداوم حملات به منافع اسرائیل و غرب، توانایی و عزم فزاینده جنبش انصارالله برای حمایت از آرمان فلسطین را برجسته می کند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی