حمله مسلحانه به سفارت آمریکا در بیروت

چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 14:56
https://iswnews.com/?p=119121

سفارت آمریکا در بیروت هدف حمله مسلحانه عوامل ناشناس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” سفارت آمریکا در بیروت، پایتخت لبنان در ۱۶ خرداد ماه هدف حمله مسلحانه قرار گرفت.

ارتش لبنان طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که عامل این حمله تبعه سوریه بوده است. بر این اساس، فرد مهاجم به ضرب گلوله نیروهای امنیتی زخمی و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد. تحقیقات قضایی درباره این حادثه در جریان است.

سفارت آمریکا در لبنان نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: تیراندازی صبح امروز با سلاح سبک و نزدیکی ورودی سفارت انجام شده و زوایای حادثه در دست بررسی است.

در بیانیه سفارت آمریکا در لبنان آمده است: در ساعت ۰۸:۳۴ صبح امروز به وقت محلی، اخباری درباره تیراندازی با سلاح سبک به اطراف ورودی سفارت مخابره شد. تحقیقات جریان دارد و ارتباط قوی با مراجع مجری قانون در لبنان داریم. ساختمان سفارت و کارکنان در امنیت و سلامت هستنند.

در همین رابطه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با شبکه ان بی سی نیوز گفت: از سلامتی تمام کارکنان سفارت آمریکا در بیروت مطمئن شده‌ایم و هر آنچه لازم است، برای حمایت از آمریکایی‌ها انجام خواهیم داد.

پس از این حادثه، عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان، حمله به سفارت آمریکا را محکوم کرده و بر عزم کشورش برای حفاظت از نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی تاکید کرد.

تا این لحظه گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است اما تصویر منتشر شده از فرد مهاجم نشان می‌دهد که وی مشکوک به عضویت در گروه تروریستی داعش است.

تصویری از فرد مهاجم
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.