ارتش یمن در سه عملیات موشکی و پهپادی، سه کشتی آمریکا و شرکت های متخلف را در دریاهای سرخ و عرب مورد حمله قرار داد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن طی بیانیه ای در شامگاه ۱۶ خرداد ماه گفت، در راستای یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به جنایات دشمن صهیونیستی علیه آوارگان منطقه رفح در نوار غزه و همچنین در چارچوب گسترش عملیات نظامی در مرحله چهارم تشدید تنش و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به کشورمان، نیروی دریایی، موشکی و نیروی پهپادی سه عملیات نظامی در دریاهای سرخ و عربی انجام دادند که به شرح زیر است:

– در دو عملیات در دریای سرخ، با تعدادی موشک و پهپاد دو کشتی رزا (Roza) و دیگری کشتی ونتیج دریم (Vantage Dream) متعلق به شرکت‌هایی که تصمیم ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کردند، مورد حمله قرار گرفتند.

– سومین عملیات با تعدادی پهپاد علیه کشتی آمریکایی مرسک سلتار (Mearsk Seletar) در شرق دریای عرب انجام شد.

سرتیپ سریع در پایان افزود، نیروهای مسلح یمن به یاری خداوند متعال تا پایان حملات و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه، به عملیات نظامی خود در پشتیبانی و یاری مردم مظلوم فلسطین ادامه خواهند داد.

– کشتی رزا (Roza) یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۱۰ میلادی با پرچم لیبریا فعالیت می‌کند. مبدأ و مقصد این کشتی بنادر پورت سعید و کانال سوئز ثبت شده است.

– کشتی ونتیج دریم (Vantage Dream) نیز یک کشتی فله بر است که از سال ۲۰۱۱ میلادی با پرچم لیبریا در حال فعالیت است. این کشتی نیز از مبدأ هند به سمت کانال سوئز در مصر حرکت می‌کرده است.

– کشتی مرسک سلتار (Maersk Seletar) نیز یک کشتی کانتینربر است که از سال ۲۰۰۷ میلادی با پرچم آمریکا در حال فعالیت است. این کشتی نیز از مبدأ اسپانیا به سمت مقصد نامشخصی حرکت می‌کرده است.

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام، حملات ارتش یمن به کشتی‌های یادشده در بیانیه سرتیپ یحیی سریع، ۱۰۳-۱۰۶ مین حمله رسمی نیروهای یمنی علیه کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند می‌باشد.

بیشتر بخوانید: تهاجم موشکی و پهپادی ارتش یمن به شش کشتی متخلف در دریاهای مدیترانه، سرخ و عرب

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.