یک گروه شبه‌نظامی فعال در ولایت دی‌خان واقع در شمال غرب پاکستان پس از جدایی از القاعده به طالبان پاکستان پیوست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام» محمد خراسانی سخنگوی تحریک طابان پاکستان (TTP) طی بیانیه‌ای تأکید کرد که یک گروه شبه‌نظامی فعال در ولسوالی دره اسماعیل خان در ولایت دی‌خان به نام بدر منصور شهید با مفتی نور ولی محسود (ابو منصور عاصم) سرکرده تحریک طالبان پاکستان (TTP) بیعت کرد.

بیانیه بیعت گروه بدر منصور با تحریک طالبان پاکستان

منابع خبری نزدیک به تحریک طالبان پاکستان (TTP) اظهار داشتند که این چهاردهمین گروه شبه‌نظامی است که در سال میلادی جاری به تحریک طالبان پاکستان (TTP) پیوسته‌است.

این منابع همچنین اظهار داشتند که گروه بدر منصور پس از جدا شدن از شاخه القاعده در شبه قاره هند که با نام «القاعده بر صغیر» خوانده می‌شود به (TTP) پیوسته‌است. این گروه شبه‌نظامی جدید پنجاه و ششمین گروهی است که از تیرماه ۱۳۹۹ به تحریک طالبان پاکستان پیوسته‌.

لازم به ذکر است که بدر منصور، یکی از فرماندهان ارشد نظامی القاعده در پاکستان بود که ۱۵ سال در کشمیر، افغانستان و پاکستان فعالیت کرده و در سال ۲۰۱۲ در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین در وزیرستان شمالی کشه شد. گروه بدر منصور از زمان حمله آمریکا به افغانستان در چندین حمله القاعده در پاکستان شرکت داشته است.

بدر منصور

منابع خبری نزدیک به تحریک طالبان پاکستان (TTP) احتمال می‌دهند که در آینده گروه‌های بیشتری از شاخه القاعده در پاکستان موسوم به القاده بر صغیر به (TTP) ملحق شوند، چرا که القاعده بر صغیر سال‌هاست که عملیات‌های خود در پاکستان را متوقف کرده‌است.

گفتنی است که با به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان رویکردهای بومی و محلی در میان گروه‌های شبه نظامی منطقه در مقایسه با رویکردهای جهانی جذابیت بیشتری یافته‌اند. همچنین از زمانی که مفتی نور ولی محسود رهبری تحریک طالبان پاکستان در سال ۱۳۹۷ به دست گرفت، این گروه بیشتر بر یک دستور کار محلی متمرکز شده‌است.

در اوایل ماه رمضان یک گروه تروریستی دیگر به نام «خالد بن الولید» از ناحیه دره غازی خان در استان پنجاب جنوبی به رهبری علی معاویه با نورولی محسود بیعت کرده بود.

یک گروه شبه‌نظامی دیگر به رهبری عبدالله یاسین از ولسوالی جمرود منطقه خیبر در استان پیشاور نیز در ابتدای خرداد ماه سال جاری و یک گروه دیگر از منطقه سند به رهبری ابودجانه سندی نیز در اردیبهشت‌ ماه با امیر (TTP) بیعت کرده‌بودند.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی