تحولات سوریه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۳

یکشنبه 27 خرداد 1403 - 13:01
https://iswnews.com/?p=119439

نیروهای ائتلاف آمریکایی یک مانور نظامی به صورت مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در پایگاه خراب الجیر برگزار کردند. این مانور با انجام عملیات هلی‌برن و حملات توپخانه‌ای علیه اهداف از پیش تعیین شده به پایان رسید.

۱- حلب:
– در ۸ خرداد ماه، ارتش سوریه با استفاده از کوادکوپترهای انتحاری (FPV)، یک دستگاه خودروی حامل مسلحین فیلق الشام در اطراف داره عزه واقع در غرب حلب را مورد هدف قرار داد که طی این عملیات، پنج تن از مسلحین کشته و زخمی شدند.
– در ۹ خرداد ماه، مواضع مسلحین در روستای کفرنوران واقع در غرب حلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.
– در ۱۴ خرداد ماه، جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی، اهدافی در منطقه حیان در شمال حلب را مورد حمله قرار دادند که طی آن چند نفر از جمله یکی از نیروهای سپاه پاسداران به نام سعید آبیار به شهادت رسید.

۲- ادلب:
در ۷ خرداد ماه، مواضع مسلحین در حومه منطقه “معربلیت” واقع در جنوب ادلب هدف حملات توپخانه‌ای ارتش سوریه قرار گرفت.

۳- درعا:
در ۲۲ خرداد ماه، یکی از فرماندهان سابق مسلحین ارتش آزاد سوریه به نام “محمد درویش” در نتیجه انفجار یک بمب کنار جاده‌ای در روستای الناصریه کشته شد. در این حادثه، یک فرد دیگر به نام “احمد العوده” نیز کشته شد.

۴- دیرالزور:
در ۱۶ خرداد ماه، خبرگزاری اعماق وابسته به داعش از کشته و زخمی شدن ۱۵ تن از عناصر نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در نتیجه یک عملیات انتحاری توسط یکی از عناصر داعش در استان دیرالزور خبر داد.
– در ۱۹ خرداد ماه، در نتیجه انفجار یک دستگاه خودرو در محله القصور در شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه، دو نفر شهید و شماری زخمی شدند. جزئیات بیشتری در این رابطه منتشر نشده است.

۵- طرطوس:
۱۹ خرداد ماه، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروهای مسکو و دمشق در چارچوب مانور مشترک نظامی در سوریه، حملات شبیه سازی شده به پایگاه دریایی طرطوس را دفع کردند. بر اساس اعلام این وزارت‌خانه، نیروهای حاضر در رزمایش، از سامانه‌های پدافند هوایی برای رهگیری پهپادها و قایق‌های انتحاری استفاده و حملات شبیه سازی شده را دفع کردند.

۶- حسکه:
در ۲۳ خرداد ماه، منابع محلی از پرواز پهپادهای ارتش ترکیه در اطراف شهر قامشلی خبر دادند.
در ۲۵ خرداد ماه، نیروهای آمریکا یک مانور نظامی به صورت مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در پایگاه خراب الجیر برگزار کردند. این مانور با انجام عملیات هلی‌برن و حملات توپخانه‌ای علیه اهداف از پیش تعیین شده به پایان رسید.

۷- حمص:
– در ۱ خرداد ماه، در جریان درگیری نیروهای ارتش سوریه با عناصر گروه تروریستی داعش در صحرای استان حمص، سه نظامی سوری به شهادت رسیدند.
– در ۱ خرداد ماه، در جریان درگیری نیروهای ارتش سوریه با عناصر گروه تروریستی داعش در صحرای استان حمص، سه نظامی سوری به شهادت رسیدند.
– در ۵ خرداد ماه، هواگردهای ارتش رژیم صهیونیستی، اهدافی در اطراف منطقه القصیر در نزدیکی مرز سوریه و لبنان را مورد هدف قرار دادند که طی این حمله دو نفر به شهادت رسیدند.
– در ۹ خرداد ماه، یگان‌های ارتش سوریه، یورش عناصر گروه تروریستی داعش به مواضع نظامیان سوری در محور جنوب غرب تدمر واقع در استان حمص را دفع کردند‌. در جریان این درگیری، چند تن از عناصر داعش کشته شدند.
– در ۱۶ خرداد ماه، ژنرال یوری پوپوف، معاون مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد: جنگنده‌های ارتش روسیه روز گذشته، دو مخفیگاه متعلق به مسلحین را در مناطق کوهستانی و صعب العبور در استان حمص منهدم کردند.

۸- دمشق:
– بر اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در محله الحوش واقع در منطقه المزه دمشق، یک سرهنگ سوری به نام “لوی زهیر النایف” به شهادت رسید. بر اساس اطلاعات موجود، لوی زهیر النایف ۵۰ سال سن داشت و در اداره کل استخدام ارتش مشغول به فعالیت بود. وی اهل شهر البصیره در حومه دیرالزور است.
– در ۱۵ خرداد ماه، علی باقری، سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

۹- در ۳ خرداد ماه، جنگنده‌های ارتش سوریه و روسیه با انجام پنج حمله هوایی مواضع مسلحین تحت حمایت ترکیه را در محور ارتفاعات کبانی در شمال لاذقیه و اطراف شهرک شنان و الرویحه در جنوب استان ادلب را بمباران کردند.

۱۰- روزنامه حریت ترکیه در گزارشی مدعی شد، گروه تروریستی پ‌ک‌ک (PKK) با حمایت آمریکا قصد دارد یک انتخابات محلی در مناطق تحت کنترل خود در شمال شرقی سوریه برگزار کند.

۱۱- در ۱۰ خرداد ماه، محمد عبدالرحمن، وزیر کشور دولت خود خوانده نجات وابسته به هیئت تحریر الشام در شمال سوریه، از دستگیری عناصری که در قتل ابوماریه القطانی از رهبران هیئت تحریر الشام دست داشتند خبر داد.

۱۲- در ۱۷ خرداد ماه، ژنرال یوری پوپوف، معاون مرکز مصالحه روسیه در سوریه اعلام کرد: رزمایش مشترکی با ارتش سوریه در آسمان و برخی مناطق این کشور و در شرق دریای مدیترانه آغاز شدند که هدف از آنها اجرای اقداماتی با هدف حمایت از تمامیت ارضی سوریه است.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید
  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی