عملیات ارتش یمن علیه ناوشکن آمریکا و کشتی های متخلف

دوشنبه 28 خرداد 1403 - 12:41
https://iswnews.com/?p=119463

ارتش یمن در ادامه عملیات نظامی در دریاهای سرخ و عرب، با چند فروند موشک و پهپاد انتحاری یک ناوشکن ارتش آمریکا و دو کشتی متخلف از فرمان ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را مورد حمله قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه شامگاه ۲۷ خرداد ماه اعلام کرد، برای یاری مردم مظلوم فلسطین و در پاسخ به جنایات انجام شده علیه برادرانمان در نوار غزه و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان؛ نیروهای موشکی و دریایی نیروهای مسلح یمن دو عملیات نظامی در دریای سرخ انجام دادند. جزئیات این عملیات ها به شرح زیر است:

– اولین عملیات ناوشکن آمریکایی را با تعدادی موشک بالستیک هدف قرار داد.

– دومین عملیات کشتی کاپیتان پاریس (CAPTAIN PARIS) را با تعدادی موشک دریایی هدف قرار داد، زیرا شرکت مالک این کشتی، فرمان ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرد.

– نیروی پهپادی نیز سومین عملیات نظامی را با استفاده از تعدادی پهپاد با هدف قرار دادن کشتی هپی کندور (Happy Condor) در دریای عرب انجام داد. هدف قرار دادن این کشتی پس از آن صورت گرفت که شرکت مالک آن فرمان ممنوعیت ورود به بنادر فلسطین اشغالی را نقض کرد. به فضل الهی این سه عملیات با موفقیت به اهداف خود دست یافتند.

سرتیپ سریع در پایان نیز مجددا بر تداوم عملیات نیروهای مسلح یمن در یاری ملت فلسطین و پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس تا پایان تجاوز و رفع محاصره مردم فلسطین در نوار غزه تاکید کرد.

کشتی کاپیتان پاریس یک تانکر نفت خام است که از سال ۲۰۱۴ میلادی با پرچم مالت (جزیره‌ای در دریای مدیترانه) در حال فعالیت است. این کشتی از مبدأ بندر پورت سعید در مصر به سمت بندر الفجیره در امارات در حال حرکت بود.

کشتی هپی کندور نیز یک تانکر گاز مایع (LPG) است که از سال ۲۰۰۸ میلادی با پرچم دانمارک فعالیت می‌کند. این کشتی از مبدأ فرانسه به سمت بندر مسیعید در قطر در حال حرکت است.

بر اساس آمار تحولات جهان اسلام، حملات اخیر ارتش یمن به کشتی های یادشده، ۱۱۶-۱۱۸ مین حمله رسمی نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های غیرقانونی (اسرائیل، آمریکا، انگلیس و کشتی های وابسته به آنها) در دریاهای سرخ و عرب و همچنین اقیانوس هند و دریای مدیترانه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: ارتش یمن سه کشتی را در دریاهای سرخ و عرب نقره داغ کرد

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.

مطالب پیشنهادی