سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید حاج طالب سامی عبدالله (حاج ابوطالب)، ضمن اعلام آمادگی حزب الله برای درگیری گسترده با اسرائیل، نسبت به همکاری قبرس با اسرائیل علیه لبنان هشدار جدی داد.

محور سخنان سید حسن نصرالله به شرح موارد زیر است:

– شکی نیست که از دست دادن حاج ابوطالب برای ما خسارت بزرگی است، اما ما فکر می‌کنیم که او شهید شده و به بالاترین آرمان‌های خود دست یافته است.

– به دشمن می‌گویم این یگانی که در آن تعدادی از مسئولانش را ترور کردید، برای مبارزه با دشمن مصمم تر شده است.

– ابوطالب نه تنها به خاطر اطاعت از رهبر، بلکه به خاطر اعتقاد به این نبرد و اصول آن، ۸ ماه در جبهه جنگید. او اولین فرمانده میدانی بود که جبهه را برای حمایت از غزه گشود

– از ابتدای طوفان الاقصی، یک دستگاه رسانه ای وجود داشته که وظیفه آن کوچک شمردن جبهات پشتیبانی از غزه است.

– یکی از رهبران ارشد اسرائیل گفت که اگر این جبهه نبود، نیروهای کافی برای شکست غزه در دسترس بودند.

– دشمن اسرائیلی به خسارات خود در جبهه شمال اعتراف نمی کند تا به دولت و نتانیاهو که اولویت اصلی خود را جنگ در غزه می داند فشار نیاورد.

– طوفان در الجلیل امکانی است که در نتیجه هر جنگی که اشغالگران علیه لبنان به راه اندازند، وجود دارد.

– بخشی از جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن، اعتراف نکردن به کشته‌ها و تلفاتش است که در مقابل، رسانه‌های نظامی ما جزئیات عملیات را منتشر می‌کنند.

– از جمله دستاوردها، جابجایی شهرک نشینان و اختلال در صنعت، کشاورزی و گردشگری شمال است. یکی از دستاوردها این است که برای اولین بار در تاریخ اشغال (۱۹۴۸) کمربند امنیتی در این نهاد تشکیل شد.

– دشمن می ترسد که اوضاع به جنگ تبدیل شود و این همان چیزی است که در جبهه غزه تأثیر شدیدی می گذارد و آنها را مجبور به صرفه جویی در مهمات می‌کند.

– یکی از نتایج این است که وجهه و اعتبار ارتش اسرائیل از بین رفته است.

– جبهه ما و بقیه جبهه ها به شدت بر سر میز مذاکره حضور دارند که قرار است از طریق آن به نتایج مشخصی برسد.

– ناوگان آمریکایی به دریای سرخ و دریای عرب آمدند تا از هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی توسط یمنی‌ها جلوگیری کنند و علیرغم همه توانایی‌هایشان با دو ناوگان بزرگ جهان، نتوانستند از کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت این رژیم می‌رفتند محافظت کنند.

– اگر بیش از ۸۶۰۰ صهیونیست معلول وجود داشته باشد، تعداد مجروحان چقدر است؟

– ویدیویی که دیروز گذاشتیم گزیده‌ای کوتاه و منتخب از ساعت‌ها پرواز طولانی در آسمان حیفا است. ساعت های زیادی را صرف فیلمبرداری از حیفا می کنیم، قبل از حیفا، و بعد از حیفا و بر اساس دید، اطلاعات و مختصات دقیق مبارزه می کنیم.

– ما تا به حال با بخشی از سلاح‌هایمان جنگیده‌ایم و سلاح‌های جدیدی نیز در دست داریم.

– ما پهپادهای خود را می‌سازیم و تعداد زیادی از آنها را نیز در لبنان تولید می‌کنیم. بعد از هشت ماه نبرد به دشمن می‌گوییم: هر چیزی که باید به لبنان می‌رسید، رسیده است.

– ما ظرفیت انسانی کافی، با انگیزه و آماده داریم… و نیروی انسانی بی‌سابقه‌ای برای مقاومت وجود دارد. ما از مرز صد هزار نفر راه طولانی عبور کرده‌ایم.

– رهبران گروه‌های مقاومت با ما تماس گرفتند و گفتند: «می‌خواهیم به لبنان رزمنده بفرستیم‌، به آنها گفته‌ایم که آنچه داریم برای نبرد کافیست و حتی بیشتر از آن چیزی است که این جبهه می‌خواهد، حتی برای بدترین شرایط جنگ نیز کافیست.»

– هرچه دشمن در مورد جنگ علیه لبنان می‌گوید و میانجی ها برای ما می‌آورند نه ما را می ترساند و نه نباید بترساند.

– دشمن به خوبی می‌داند که ما خود را برای سخت‌ترین روزها آماده کرده‌ایم و به خوبی می‌داند چه چیزی در انتظارش است. هیچ جایی در این رژیم در برابر مانور موشک‌های ما در امان نخواهد بود.

ما یک بانک اهداف واقعی داریم و توانایی زیادی برای رسیدن به این اهداف در دریای مدیترانه وجود دارد و دشمن می داند که ارتش آنها توانایی مقابله با یک نبرد به این بزرگی را ندارد و عملیات وعده صادق ایران دلیل آن است.

– دشمن باید از طریق هوا، زمین و دریا منتظر ما باشد.

– بگذارید اسرائیل و ارباب آمریکایی اش از عواقب جنگ در لبنان و کل منطقه مطلع شوند.

– ما اطلاعاتی داریم که دشمن در حال انجام مانور نظامی در مناطق و فرودگاه های قبرس است تا در صورت هدف قرار گرفتن فرودگاه های اراضی اشغالی، از فرودگاه ها و امکانات قبرس استفاده کند. بنابراین، دولت قبرس باید بداند که باز کردن فرودگاه ها و پایگاه هایش برای جنگ علیه لبنان، موجب خواهد شد تا با قبرس نیز به عنوان بخشی از جنگ برخورد کنیم.

– آنچه با توجه به شرایط کنونی دشمن باید از آن بترسد این است که ما به حمایت خود از غزه ادامه خواهیم داد و همچنان هیچ چیز ما را متوقف نخواهد کرد. آتش بس در یمن، عراق و لبنان تنها با آتش بس در غزه طبق شرایط مناسب مقاومت فلسطین حل خواهد شد.

– به خانواده های شهدا و آواره ها و مقاومت کنندگان می گویم: این نبرد چهره جدید منطقه را خواهد ساخت و شرافتمندانه ترین نبرد از سال ۱۹۴۸ میلادی است.

– این جبهه با سرعت به سوی پیروزی می رود و اسموتریچ و بن غفیر رژیم (اسرائیل) را به سوی پرتگاه خواهند برد.

– ما در آستانه پیروزی هستیم و به یاری خداوند توان کافی را برای حفظ لبنان و شکست دشمن داریم.

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.