در بحبوحه یک جنگ فراگیر بین حزب الله و اسرائیل، گروه های مقاومت عراقی حمایت کامل خود را از جنبش حزب الله و لبنان اعلام کردند.

قیس الخزعلی دبیرکل گروه مقاومت عصائب اهل الحق عراق اسرائیل را نسبت به آغاز جنگ جدید علیه لبنان برحذر داشت.

الخزعلی تهدید کرد در صورت وقوع جنگ فراگیر، منافع راهبردی متحد اصلی اسرائیل یعنی ایالات متحده آمریکا در غرب آسیا مورد هدف قرار خواهد گرفت.

ابوآلا الولائی، دبیرکل گروه مقاومت کتائب سید الشهداء عراق نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، رژیم اسرائیل را در مورد آغاز هرگونه جنگ جدید تهدید کرد.

الولائی اعلام کرد در صورت وقوع جنگ در لبنان، کتائب سید الشهداء عراق از انواع تسلیحات نظامی زرادخانه خود استفاده خواهد کرد و اهداف را در رژیم اسرائیل با دقت بالایی مورد هدف قرار خواهد داد.

بر اساس اطلاعات منابع عراقی، گروه‌های کتائب حزب‌الله و جنبش النجباء هم آمادگی خود را برای جنگ در کنار حزب‌الله لبنان اعلام کرده‌اند.

تنش ها میان حزب الله لبنان و رژیم اسرائیل طی هفته های اخیر افزایش یافته است و منطقه تبدیل به یک بشکه باروت شده است.

سفر اخیر آموس هوکشتاین، نماینده ویژه آمریکا، به لبنان تاثیر معکوس داشته است.

پس از دیدار هوکشتاین با نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و رئیس جنبش امل، نبیه بری اعلام کرد که اگر اسرائیل جنگ جدیدی را علیه لبنان به راه بیندازد، حزب او در کنار جنبش مقاومت حزب الله خواهد ایستاد.

نبیه بری گفت: “ما در خاک لبنان می جنگیم. ما کاملا آماده هستیم و در صورت وقوع تهاجم زمینی اسرائیل به نیروهای حزب الله خواهیم پیوست.”

از سوی دیگر، یواف گالانت وزیر دفاع رژیم اسرائیل برای جلب رضایت آمریکا برای آغاز یک حمله نظامی جدید علیه لبنان به ایالات متحده سفر کرده است.

بر اساس کانال ١٢ اسرائیل، دولت نتانیاهو از آمریکا درخواست کرده است تا روند انتقال تسلیحات به رژیم اسرائیل را به منظور آغاز عملیات در شمال، تسریع کند. هنوز زمانبندی دقیق آغاز حمله به لبنان اعلام نشده است اما سلاح‌های آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در آغاز عملیات دارند.

همچنین بر اساس گزارشات، روز گذشته یک هواپیمای آمریکایی حامل تجهیزات نظامی جدید وارد یکی از فرودگاه های اسرائیل شد.

جمع بندیهای خطرناکی در اسرائیل در حال شکل گیری است. مقامات نظامی و اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل به این جمع بندی رسیده اند که جنگ زمینی در رفح و نوار غزه را طی دو هفته آینده به پایان برسانند، و سپس وارد فاز سوم عملیات بشوند.

در این مرحله حملات هوایی ویرانگر علیه نوار غزه به شدت افزایش خواهد یافت و زیرساخت‌های اساسی در نوار غزه مورد هدف قرار خواهند گرفت. و مهم تر از آن، رژیم اسرائیل با کمک آمریکا وارد یک جنگ فراگیر با حزب الله لبنان خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار، بر اثر حملات رژیم اسرائیل علیه جنوب لبنان، دست کم ۴۸۰ لبنانی به شهادت رسیده اند.

رژیم اسرائیل تاکنون دو جنگ در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ علیه لبنان آغاز کرده است که در هر دو این جنگ ها با مقاومت شدید حزب‌الله مواجه شده است. اسرائیل در هر دو این جنگها شکست خورد و مجبور به عقب نشینی از لبنان شده است.

پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز رژیم اسراییل به نوار غزه، آغاز یک جنگ جدید دیگر توسط رژیم اسرائیل، معادلات سیاسی و نظامی در غرب آسیا را فقط پیچیده تر خواهد کرد. جنگ فراگیر جدید بین حزب الله و لبنان مانند یک گرداب بی انتها است که پس از آغاز آن، هیچ تضمینی برای بقای دولت اسرائیل وجود نخواهد داشت. شاید این جنگ آغازی بر پایان رژیمی صهیونیستی در غرب آسیا برای همیشه باشد!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. محمدکاظم سه شنبه, ۵ تیر, ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳

    در صورت وقوع جنگ، صرف حمله به آمریکاییها در عراق کافی نیست. باید پایگاهاشونو تصرف و افرادشونو کشته یا اسیر کرد. و سرعتگیرهای اتوبان مقاومت را برداشت. همین کارسازه

    پاسخ
  2. amir چهارشنبه, ۶ تیر, ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸

    سوریه بیخ گوشش جنگه ولی جوری رفتار میکنه انگار با جنگ هزاران کیلو متر فاصله داره…جای تاسفه

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.