حمله هوایی رژیم صهیونیستی به بانیاس (ویدیو)

سه شنبه 19 تیر 1403 - 11:21
https://iswnews.com/?p=119710

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی اهدافی را در حومه شهر بانیاس مورد حمله قرار دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری “تحولات جهان اسلام” جنگنده‌های ارتش اسرائیل در بامداد ۱۹ تیر ماه، مناطقی را در اطراف شهر بانیاس مورد هدف قرار دادند.

بر اساس اطلاعات منبع نظامی سوریه، “حوالی ساعت ۰۰:۲۰ (به وقت محلی) سه شنبه، دشمن صهیونیستی از سمت دریای مدیترانه در غرب بانیاس با چند فروند موشک، اهدافی در اطراف شهر بانیاس را مورد حمله قرار داد. این حمله منجر به وقوع خسارات مادی شد.”

حمله اسرائیل در بانیاس سوریه

این حمله درست یک روز پس از آن صورت گرفت که یک کشتی باری ایرانی در بندر لاذقیه پهلو گرفته بود.

از سوی دیگر، رسانه های اسرائیلی مدعی هستند که سامانه پدافند هوایی متعلق به گروه های وابسته به ایران در سواحل بانیاس مورد حمله قرار گرفته است. با این حال، ارتش رژیم اسرائیل بیانیه ای در مورد این حمله منتشر نکرده است. رژیم اسرائیل به ندرت پس از حملات به سوریه اقدام به تایید حمله و یا انتشار جزئیات میکند.

کشتی باری دیزی در بندر بانیاس

از آغاز سال میلادی جدید، این سومین بار است که منطقه بانیاس توسط رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار میگیرد. در ۹ خرداد، رژیم اسرائیل یک ساختمان مسکونی در شهر بانیاس را مورد حمله قرار داد. این حمله منجر به شهادت یک کودک، زخمی شدن ۱۰ غیرنظامی و وقوع خسارات مادی شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن (رسانه طرفدار و نزدیک به مسلحین سوریه) گزارش داد که صدای دو انفجار در بانیاس شنیده شده است. به ادعای این وبسایت، دو ساختمان در این حمله مورد هدف قرار گرفتند که یکی از آنها متعلق به یک گردان پدافند هوایی در ساحل عرب المالک در نزدیکی شهر بانیاس است.

لازم به ذکر است آخرین حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه در ۶ تیر انجام شد. به گفته منابع محلی، در این حمله اهدافی در منطقه زینبیه و یک پایگاه پدافندی ارتش سوریه در استان سویداء مورد هدف قرار گرفت. بر اساس ادعای منابع مخالفین حداقل دو نفر جان خود را از دست دادند.

رژیم اسرائیل حملات خود را به سوریه از زمان آغاز جنگ در نوار غزه به طور قابل توجهی تشدید کرده است و سایت های نظامی سوریه و همچنین دارایی های ادعایی ایران را هدف قرار میدهد. در مقابل دولت و ارتش سوریه نیز از پاسخ مستقیم به حملات رژیم اسرائیل خودداری میکنند تا شاید از آغاز یک درگیری تمام عیار جلوگیری کنند!

  • به اشتراک بگذارید:

دیدگاه

  1. amir سه شنبه, ۱۹ تیر, ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۳

    در مقابل دولت و ارتش سوریه نیز از پاسخ مستقیم به حملات رژیم اسرائیل خودداری میکنند تا شاید از آغاز یک درگیری تمام عیار جلوگیری کنند!
    جای تاسفه…فقط همینو میتونم بگم

    پاسخ
  • دیدگاه های شما پس از تایید مجموعه تحلیلی خبری تحــولات جهــان اســلام در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، تهمت و افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشند منتشر نخواهد شد.